Nincs megállás, sőt, újabb lendületet kap az üzemanyagár-emelkedés – ez derül ki Holtankoljak.hu szerdai jelentéséből.
Az üzemanyagár-figyelő blog szerint ugyanis a nagykereskedők bejelentették, hogy csütörtöktől jelentősen, az eddiginél is nagyobb mértékben drágul a beszerzés. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy holnaptól
a benzin bruttó 8 forinttal, míg a gázolaj bruttó 10 forinttal kerül többe literenként.
Arra kell számítani, hogy a nagykereskedelmi áremelés egy az egyben átgyűrűzik a kiskereskedelem, tehát a benzinkutak árazásába. Vagyis csütörtöktől nagy eséllyel ennyivel kerül majd többe a literenkénti üzemanyagár. Az aktuális átlagárak jelenleg így állnak:
Tehát ha a 8, illetve a 10 forintos drágulás végbemegy, akkor a benzin átlagára a 600 forinthoz fog közelíteni, míg a dízelé meghaladja a 610 forintot.
Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt, múlt héten kedd este Irán ballisztikus rakéták százait zúdította Izraelre, válaszul a zsidó állam libanoni katonai akcióira. Ezzel párhuzamosan a Brent olaj jegyzése kilőtt: nagyon rövid időn belül a 70 dolláros szintről 75 dollár fölé ugrott, majd ennek a hétnek az elején már 80 dollár környékén tartott. Jó hír viszont, hogy mostanra újra 78 dollár alatt jegyzik.
Ez az olajármozgás nyilvánvalóan lecsapódik az üzemanyagárakban is. A trendet a dollár-forint árfolyam is rontja: a két héttel korábbi vasárnapi 355-ös szintről mostanra hétfőre a 367-es szinten is túljutott. Ehhez képest javulásnak mondható a pillanatnyi 365-ös váltás. A magyar benzinkutak árazása ezek alapján némi reménnyel kecsegtet az autósoknak a következő napokban és ha minden jól megy, pénteken már nem következik be újabb drágulás.
Akárhogy is, összességében januártól mostanáig (hangsúlyozottan nagykereskedelmi szinten) a literenkénti benzinár 41, a dízelár pedig 28 forinttal nőtt. Igaz, 41 forint a kötelező januári jövedékiadó-emelésre vezethető vissza. Ezt leszámítva a benzinár tehát stagnál, a dízelnél viszont 13 forintos mínusz figyelhető meg.
A 30-40 forint körüli literenkénti drágulás után egy átlagos, 50 literes tankolás kétezer forinttal kerül többe most, mint tavaly decemberben. Vagyis nem sok hiányzik ahhoz, hogy az idei üzemanyagár visszatérjen a tavalyi zárószintre. Igaz, a közel-keleti helyzet alakulása jelenleg nem segíti ezt a folyamatot.
Itt az ideje tudomásul venni, hogy immáron a kínai autómárkák adják a 21. századi járműipar krémjét. Kína járműipara már nem másol, hanem olyat tud, amit rajta kívül senki más a világon. A pekingi autószalon egyszerre volt kijózanító és sokkoló Európának.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.