A huszonnégy éves Chris Hughes a Facebook közösségi portál egyik alapítója. Az a tény, hogy tavaly ősszel otthagyta az óriássá nőtt céget, hogy részt vegyen Barack Obama média-kampányának megtervezésében, első látásra valamilyen agyi problémára utalhatna. Végtére is a kampányok kézfogásokról, meggyőzésről szólnak, nem a számítástechnikáról. Hughes rácáfolt a hiedelmekre, az általa kidolgozott média-stratégia pedig forradalmasította az internet politikai eszközként történő felhasználását – írja a New York Times.
A kampány ugyanis éppen a népszerű közösségi oldalakat használta fel kiindulási pontként, méghozzá rendkívül sikeresen. Ezt mutatja az a tény, hogy több mint két millió dollárnyi adomány gyűlt össze az internet segítségével úgy, hogy egy-egy felhasználó csak mintegy kétszáz dollárt dobott a közös kasszába. A változások központja a MyBarackObama.com volt. A weboldalon a támogatók közösségi találkozókat szervezhetnek, elindíthatják saját adomány gyűjtő akciójukat, híreket és eszmét cserélhetnek.
A kampány előrehaladtával a stáb az internetes telefonálásra helyezte a hangsúlyt. Amikor pedig a riváli Clinton kiesett a versenyből, az Obama kampány e-mail listáján szereplő több millió embert arra kérték, próbálják meggyőzni a volt First Lady támogatóit arról, hogy érdemes átállniuk. A támogatók az akció keretében több mint négyezer partyt tartottak országszerte.
Maga Obama is rendkívüli jelentőséget tulajdonít az online kampánynak. Mit mondja, alapvetően hisz abban, hogy a változás csak alulról fölfelé jöhet létre, ehhez pedig nincs jobb eszköz az Internetnél. Az Illionois-i szenátor internetes erejét a rivális Clinton-kampány szakértője is elismerte. Peter Daou szerint Obama webes elérése fantasztikus, a stáb munkája pedig meghatározó lesz a jövő politikai kampányai szempontjából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.