Legutóbb, 1972-ben hajtottak végre hasonló reformot, akkor vezették be a 16. életévig kötelező iskolai oktatást. A változtatást az ottani tanügyi hatóságok azzal indokolják, hogy csökkenteni kell azon fiatalok számarányát, akik megfelelő szintű képzettség nélkül lépnek át az iskolarendszerből a munkaerőpiacra.
A lépéssel a londoni kormány azokra a jelzésekre reagált, amelyek szerint a következő időben egyre fogyatkozik azon álláshelyek száma, amelyet magas szintű ismeretek vagy legalább szakképesítés nélkül el lehet látni. Ebből a szempontból rossz előjelnek számít, hogy a ma 16-18 éves korosztályoknak csak mintegy háromnegyede vesz részt főidős oktatásban. Az új rendszer részeként 16 éves korban választási lehetőséget kapnak a tanulók, hogy magas szintű, egyetemi oktatás irányába orientálódjanak, vagy pedig munkával egybekötött szakképzésben vegyenek részt a későbbiekben. Akik ez utóbbit választják, azok olyan munkahelyekre kerülnek, ahol még heti rendszerességgel részt kell venniük oktatásban.
A váltás részeként átalakítják a tananyagot, 14-19 éves korosztályok számára először fognak magas szintű szakismereteket oktatni gépipari és építőipari tárgykörökben. A változtatás jelentős többletterheket ró az oktatókra, ezek szakszervezete máris jelezte, hogy a munka és a magánélet eddig fenntartott egyensúlyát veszély fenyegeti, ami nehézségeket válthat ki új tanerők felvételénél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.