Szabó Pál, valamint a MÁV elnöke és vezérigazgatója azt követően ajánlotta fel távozását, hogy egy Monorierdőnél történt vasúti szerencsétlenségben négyen vesztették életüket és sokan súlyosan megsérültek.
Heinczinger István maradt, Kamarás Miklós és Szabó Pál ment.
A Hírszerző által megkérdezett szocialista képviselők szinte mindegyike azt mondta: az valóban európai eljárás, hogy egy ilyen tragédia után a miniszter felajánlja a lemondását, de ez az eset nem az az eset, ami után el is kell azt fogadni. "Nem műszaki hiba, hanem emberi mulasztás okozta a balesetet", "nem két éve, hanem öt hónapja miniszter", "éppen az operatív vezető, vagyis a vezérigazgató maradt, pedig egyedül neki lehet közvetlen köze bármihez is" - sorolták az érveket a képviselők.
Ezért is gondolják úgy a frakcióban, hogy az üzleti szférából érkezett Szabó Pálnak valószínűleg nem jött be a miniszterség - erre vonatkozó pletykákat már lehetett hallani -, és csak ürügyre volt szüksége, hogy kiszálljon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.