Mivel a szakszervezetek tíz napja már bejelentették, ha nem vezetnek eredményre a tárgyalások sztrájkolni fognak, nincs tájékoztatási kötelezettségük az időponttal kapcsolatban. „Előzetes bejelentés nélkül bármikor megkezdhetjük a sztrájkot” – mondta Bárány Balázs Péter, a VDSZSZ alelnöke lapunk kérdésére. A még elégséges szolgáltatásokról sem tudni egyelőre semmit, a MÁV ugyanis nem fogadta el a szakszervezetek ajánlatát. „Vonalanként reggel és este indítottunk volna egy-egy vonatot, a Budapest elővárosi vonalon pedig 20-20 vonat járt volna. Ezt a munkáltató nem fogadta el még elégséges szolgáltatásnak, ezért annyi vonatot kívánunk megállítani, amennyit csak lehet” – mondta Bárány.
Ezzel szemben Kavalecz Imre, a MÁV ZRt. szóvivője azt mondta, annyi vonatot fognak indítani, amennyit csak tudnak. Sem jogi sem gazdasági értelemben nem engednek a szakszervezetek követeléseinek, nem is tudják teljesíteni azokat. A hétvégi sztrájkkal feltehetően egyidőben pedig még egy megpróbáltatás vár az utasokra: vasárnap életbe lép a MÁV új téli menetrendje. A nyugati országrészben ütemes menetrendre, összehangoltabb csatlakozásokra, keleten pedig járatritkításokra számíthatnak az utasok. December 14-én egyébként a Volán menetrendje is változik, az azonban nem tartalmaz lényeges változásokat. Aki pedig vasárnapig jegyet vásárol a december 18-tól január 4-ig tartó időszakra minden megkezdett 100 kilométer után egy 100 forintos utazási kupont kaphat, amelyet a következő jegyvásárlásnál be lehet váltani. Továbbá a menetrendváltás napjától minden 55. életévét betöltött utas 20 százalékos vasúti kedvezményt kap jegyére, nemre való tekintet nélkül.
Bővültek a vasutasok követelései:
1. A kiszervezett munkakörök munkavállalóinak 2008. január elsejéig visszamenőleg 10 százalékos egyszeri bérfejlesztés, a normál béremelés mellé.
2. A MÁV-Start dolgozóinak 6,9 százalékos béremelés, mivel a munkáltató korábban egyoldalúan, egyeztetések nélkül adott nekik 2,8-3,4 százalékos emelést.
3. A MÁV Cargo sikeres privatizációja után 250 ezer forintos nettó kifizetés minden munkavállalónak.
4. Ne szüntessenek meg több munkaviszonyt.
5. A bezárásra ítélt mellékvonalakon a személyszállítás fenntartása.
ÚJ ELEM A jelenlegi menetrend megtartása, amíg elfogadható téli menetrend nem születik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.