Yuko Munakata, a Colorado Egyetem pszichológia professzora a LiveScience-nek nyilatkozva elismerte: egészen más eredményekre számított, amikor a gyerekek kognitív tevékenységével kapcsolatos kísérletbe kezdett. A kutató három és fél, valamint nyolc éves gyerekeket tesztelt egy egyszerű számítógépes játékkal úgy, hogy agyműködésüket a pupillájuk tágulása alapján mérte le.
A játék során képeket mutattak a gyerekeknek. Kettőn két ismert rajzfilmszereplő: Blue és Spongyabob szerepelt, a harmadikon pedig egy görögdinnye. A szabály az, hogy Blue szereti a görögdinnyét, ezért ha annak képe a Blue-é után jelenik meg, akkor a mosolygós gombot kell megnyomni. Ha a Blue-t ábrázoló kép után viszont Spongyabob jelenik meg, akkor a szomorúságot kifejező gombot kell választani.
A tudósok azt tapasztalták, hogy a nyolc éves gyerekek jól teljesítettek, mivel előre látták a lehetséges eredményeket. A háromévesek viszont gondolkozni kezdtek, amikor meglátták a görögdinnye rajzát, mintha visszagondolnának, mi is vonatkozik rá. A pupillamérések azt mutatják a kisgyerekek nem élnek teljesen a jelenben, de nem is tervezik el a jövőt, ehelyett szükség esetén visszagondolnak a múltra.
Ezért – mondják a kutatók – nem biztos, hogy egy hároméves gyerek rögtön felveszi a kabátját, ha a szülei azt mondják neki, hogy hideg van, hiszen nem tervez előre, mondván: felveszem a kabátomat és az majd melegen tart. Ehelyett kimennek a hidegre, megállapítják, hogy fáznak, majd visszaemlékeznek arra, hogy mit mondtak nekik erről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.