A beruházáshoz kapcsolódva eddig mintegy 50, közbeszerzés alapján köttetett szerződés született, ezek közül 11-et tart szabálytalannak Brüsszel, azok ugyanis meghívásos tenderek voltak , márpedig ez a fajta közbeszerzés az Európai Unió szerint indokolatlanul szűkíti a versenyt - számol be a hirado.hu.
A lap értesülései szerint a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az érintett szerződések értékét kivenné az unióhoz benyújtott támogatási kérelemből, mert így lehetne csökkenteni annak kockázatát, hogy a vitatott közbeszerzések miatt Budapestnek esetleg vissza kelljen fizetni a támogatás egy részét. A kieső pénzt így hazai forrásból kellene pótolni.
A Népszabadság úgy tudja: az NFÜ most arról igyekszik meggyőzni az Európai Bizottságot, hogy az említett 60 milliárd forintot a metró első – Kelenföldi és Keleti pályaudvar közötti – szakasza helyett a beruházás második üteménél használhassa fel Budapest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.