Amikor sportminiszterből kormányfővé emelkedett, az összlakosság negyven százaléka szerette, az MSZP-t pedig a nép huszonhárom százaléka kedvelte. (Egy párt népszerűségi indexe mindig kisebb mint egy meghatározó politikusáé.) – fogalmaz az Index.
Év végére Gyurcsány ötven százalékra húzta fel magát, a párt husonöt százalékkal követte. A népszerűségi csúcsot az egykori miniszterelnök 2006 májusában produkálta, 56 százalékkal, akkor a pártot is a társadalom 34 százaléka szerette. 2006 decemberére (ekkor már kipattant az őszödi beszéd) Gyurcsánnyal már csak 36 százalék szimpatizált, és a párt támogatottsága is 22 százalékra apadt.
Majd jött a reformláz 2007 második felében, és a miniszterelnök népszerűsége 27-29 százalékon fagyott be, és az MSZP-jé is 17-16 százalékra sorvadt. (A mélypont 2008 áprilisa, a népszavazás utáni időszak, amikor a kormányfő már csak huszonöt százalékos kedveltséggel büszkélkedhet, az MSZP pedig tizenöt százalékon kullog utána.) Egyedül a válságkezelés kommunikációs lendülete emelt egy kicsit ezen a szinten Gyurcsány harminc százalékra, az MSZP 19-re kúszott fel, de amikor márciusra kiderült, hogy a beszéd nem elég, és a kormányzat késlekedik az érdemi lépésekkel, a miniszterelnök 26 százalékra küzdötte le magát, az MSZP 15 százalékra. Aztán mindkét játékos reszelt még egy kicsit az eredményen a Gyurcsány lemondása utáni miniszterelnök-kereső show-val.
Szóval ha az MSZP valóban le akar szakadni Gyurcsányról, és életben akar maradni, akkor egy dolgot tehet: deklarálja, hogy vége a Gyurcsány-érának, pontosabban azt, hogy az EP-választások lezárultával inthet búcsút a párt a Gyurcsány-korszaknak, hiszen a választók az utóbbi két és fél évért büntetik majd a szocialistákat, márpedig ebben az időszakban, ahogy az a népszerűségi mozgásokból is kiderül, nem lehetett látni Gyurcsánytól a baloldalt. És most sem lehet, mert szép lassan elfonnyad.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.