A XI. kerület SZDSZ-es alpolgármestere szerint a BKV számára "zűrös időszak" volt az elmúlt három év, amikor Aba Botond távozása után Antal Attila vette át a társaság vezetését, akit Balogh Zsolt - aki július végén közös megegyezéssel távozott a cég általános és műszaki vezérigazgató-helyettesi posztjáról - követett megbízott vezérigazgatóként. Az átadás-átvétel nem volt megfelelően szabályozott, Kocsis István "nem csöppent könnyű helyzetbe" - mondta Lakos Imre az InfoRádióban.
Amit elhallgattak előle, arra nem kérdezhetett rá - közölte a fővárosi önkormányzat közlekedési tanácsnoka arra a felvetésre, hogy a függőben lévő ügyek átadásában és átvételében Kocsis Istvánnak is felelőssége volt-e. Lakos Imre hozzátette: az új vezérigazgató örökölte ezeket az ügyeket, amelyeknek azonban nagyon sok felelőse van, hiszen a tulajdonosi jogokat gyakorló, illetve az ezeket ellenőrző testületek- például az igazgatóság - élén nem történt változás.
A politikus hangsúlyozta: az igazgatóság és a felügyelőbizottság tagjainak személyes anyagi felelősségük van a BKV ügyeivel kapcsolatban, így nem vonhatják ki magukat a felelősség alól. Lakos csúsztatásnak nevezte Burány Sándornak azt a kijelentését, hogy fővárosi közlekedési tanácsnokként neki is tudnia kellett volna az esetekről. Azt mondta: a cégért felelős két főpolgármester-helyettesnek, Hagyó Miklósnak és Ikvai-Szabó Imrének volt rálátása a végkielégítésekről szóló szerződésekre.
A közlekedési tanácsnok elképzelhetetlennek tartja, hogy a végkielégítési botrány után mindenki a helyén maradjon a BKV vezetésében, szerinte az igazgatóság elnökének, Tótfalusi Istvánnak már régen le kellett volna mondania, és Székely Gábornak, a felügyelőbizottság vezetőjének is el kellene gondolkodnia ezen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.