A budapesti fórum jelentőségét növeli, hogy kizárólagos illetékességgel jár el a pénzügyi tevékenységgel kapcsolatos határon átnyúló fogyasztói jogvitákban.
Baranovszky György a budapesti testület elnöke elmondta: tavaly a legtöbb – túlnyomórészt minőségi, illetve hibás teljesítésre vonatkozó – kifogás a kereskedelmi illetve egyéb szolgáltatásokat érte.
Számos vitát keltettek – lényegében hiányos tájékoztatás okán – a pénzügyi-, biztosítási szolgáltatások, az utazási szerződések, mellettük szép számmal akadtak építőipari, közüzemi, társasházi ügyek. A fővárosi békéltető fórum a fogyasztói panaszok túlnyomó hányadát megalapozottnak találta.
Az idén január elsejétől a budapesti testület - az úgynevezett FIN-Net hálózat révén - kizárólagos illetékességgel nyújt segítséget azokban az eljárásokban, amelyet magyar fogyasztó indít külföldi pénzügyi vállalkozás ellen, illetve ha határon túli fogyasztó keveredik vitába magyar pénzügyi céggel. A hálózatot az Európai Bizottság kifejezetten a fogyasztók és a pénzügyi szolgáltatók közötti határon átnyúló vitáinak alternatív rendezésére hozta létre 2001-ben. Ma 22 országból 51 együttműködő tagot számlál, és 2008 végéig több mint 6600 ügyet zárt le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.