A kutatás szerint a vállalatvezetők többsége elégedett ugyan a HR munkájával, azzal viszont már kevésbé tudnak megelégedni, hogy a HR csak operatívan reagál egy-egy problémára.
A vállalatvezetők ugyanis elvárnák, a HR ismerje meg jobban az egyes üzleti területeket, személyes kapcsolatot alakítson ki a vezetőkkel, támogassa őket nehéz helyzetek, konfliktusok kezelésében, és legyenek előremutató javaslatai egyes személyek és szervezeti egységek fejlesztésével kapcsolatban.
Ezeket az igényeket jól tükrözi, hogy a vezetők 23 százaléka látja belső tanácsadónak a HR-eseket, míg a HR-esek 41 százaléka vélekedik ugyanígy magáról. A számok az eltérés ellenére azt mutatják, hogy a HR egyre közelebb kerül a „felsővezetők asztalához”.
A kutatás egyik legfontosabb üzenete, hogy hogyan tudja a HR ezt az elvárást kihasználni, tovább építeni kapcsolatát a vezetőkkel, valódi partnerré válni, hogyan tud kimozdulni abból az állapotból, ahol a vezetők egy része a HR-t még mindig egyfajta kiszolgáló személyzetnek, adminisztrátornak és lélekápoló osztagnak tekinti. A felkészült HR szakemberek ugyanis valójában olyan belső tanácsadók, coach-ok, akik a vezetőséggel együttműködve üzletileg is eredményesebbé, hatékonyabbá tehetik a vállalatot.
A kutatás arra is felhívja a figyelmet, hogy a HR milyen eszközökön keresztül képes ma Magyarországon értéket teremteni. A vezetők számára a gazdasági válság megfelelő kezelésén túl kiemelt prioritásúak az olyan jövőorientált, a jó munkaerőt megtartó területek, mint a karriermenedzsment, a vállalati kultúra fejlesztése, vagy a munka és magánélet egyensúlyának megteremtése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.