Péter Lajos, a nagykanizsai Start Oktatási Kft. ügyvezetője a sonline.hu-nak, hogy azt mondta: a tavaly előttihez képest negyven százalékos tanulói létszámcsökkenéssel számolnak.
A szakember szerint még ennél is nagyobb baj, hogy a díjemelés a tisztességtelenek malmára hajtja a vizet, hiszen a tanulók gyakran azt az autósiskolát választják, amelyik olcsóbban, áron alul kínál (olyan is van, aki ingyenes elméleti órákat ígér), s aztán rá kell jönniük: végül nem került kevesebbe, ráadásul feketén szedték le tőlük a sarcot.
Baranyai Eszter, a Nemzeti Közlekedési Hatóság kommunikációs referense az emelés miértjéről azt mondta: kívánatos, hogy az emberek jobban megbecsüljék a vizsgát, csökkenjen az indokolatlan vizsga-próbálkozások száma, a tanulók rákényszerüljenek a jobb felkészülésre, a képző szervek a hatékonyabb oktatásra.
A sajtóreferens szerint próba-szerencse alapon történik a vizsgázás, amely ha sikerül, akkor a vizsgakövetelmények minimumán bocsátja forgalomba az új járművezetőt. Baranyai Eszter szerint a magasabb vizsgadíj viszont arra ösztönzi a tanulót, hogy a vizsgán biztosra menjen.
Pohner István, a Kapos ATI kirendeltség-vezetője erre úgy reagált: nem a közlekedési hatóság biztosítja az autót, az üzemanyagot, a vizsgadíjból a képzőhelyek egyáltalán nem profitálnak, így a 3660 forintról 11 ezerre emelt vizsgadíjra nincs jogos indok. Félő, hogy a tanuló inkább a gyakorláson spórol majd. Ma 50-60 óra a maximum, igaz a kirendeltség-vezető hallott már 100 órás gyakorlásról is.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.