A választási eredményekkel szinte százalékra azonos megoszlást mutatott az IMEDIA médiafigyelő elemzése, amelyben a pártok, illetve a miniszterelnök jelöltek médiajelenlétét vizsgálták. Az elemzésben azt kutatták, hogy a pártok illetve azok képviselői mennyire tartják fontosnak a média befolyásoló erejét, vonható-e párhuzam a médiában való szereplés valamint a választási eredmények között?
A vizsgált időszakban (2010. március 10. - április 9.) a pártokról összesen 38 446 darab anyag jelent meg a nyomtatott, online, illetve elektronikus médiumokban.
A megjelenésekben legalább egyszer említették a vizsgált pártok (Fidesz, MSZP, Jobbik, LMP, MDF), illetve ezek miniszterelnök-jelöltjének nevét. Az IMEDIA elemzéséből kiderül, hogy legjobban a miniszterelnök jelöltek médiajelenléte közelítette meg a már ismert választási eredményeket.
Összesen 7774 db anyag (cikk, nyilatkozat, interjú, közlemény stb.) jelent meg a jelöltekről, melynek megoszlása majdhogynem ugyanazt az eredményt hozta, amit a választások első fordulója.
Orbán Viktor egy hónap alatt összesen 3600 megjelenést produkált (ennyiszer említették a nevét), amely az összes megjelenés 47 százaléka, ez közel hat százalékkal kevesebb, mint az elért választási eredmény (Fidesz 52.71 %). Ez a különbség valószínűleg a visszafogott Fidesz-kampánynak köszönhető. Mesterházy Attiláról szóló cikkek megoszlása 19 százalék, ami szinte teljesen azonos az MSZP által elért választási eredménnyel. (19.29 %).
A Jobbik első embere, Vona Gábor 15 százalékot ért el a megjelenési versenyben, ami szintén jól reprezentálja pártjának 16,66 százalékos elsőfordulós választási eredményét. Az LMP-nél is hasonlóan pontos adatot mutatott ki az IMEDIA vizsgálata, mely szerint az összes megjelent cikk 5 százalékos eredményt ért el (LMP várakozásokon felül végül 7,485%-os választási eredménnyel végzett).
Jelentős eltérés csak Dávid Ibolya és Bokros Lajos média aktivitása és az MDF választási szereplése között látható, hiszen az MDF elnök 7 százalékkal, míg a miniszterelnök-jelölt 13 százalékkal múlta felül az MDF 2,67 százalékos választási eredményét. Ez valószínűleg azzal magyarázható, hogy a két politikus személyében rejlő és a hozzájuk kapcsolódó „médiapotenciál” sokkal nagyobb volt pártjuk politikai súlyánál. Média szerepléseik volumene nem állt összhangban azokkal a politikai folyamatokkal, amelyek végül az MDF választási kudarcához vezettek.
A pártok említését vizsgálva már nagyobb eltérés mutatkozik a választásokon elért eredményekhez képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.