BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Éjszakai repülés napelemmel

A svájci Bertrand Piccard szerda reggel felszállt a Solar Impulse nevű napelemes repülőgéppel, hogy első ízben repüljön éjszaka is.

A repüléshez szükséges energiát a szárnyakon található, csaknem 12 ezer szilícium – cella termeli, illetve tárolja. A startra a svájci Payerne-ből került sor, Waadt kantonban. A Solar Impulse napközben nyolc és félezer méter magasra emelkedik, majd amikor elérte a tervezett magasságot, csaknem a napnyugtáig ott is marad. Ezalatt az idő alatt fel kell töltődniük a napelemeknek, hogy elegendő energia álljon rendelkezésre az éjszakai repüléshez - írta a Világtudomány.hu.

A naplemente előtt két órával viszont siklórepülésbe kezd, amíg el nem éri az 1500 méteres magasságot. Ebben a magasságban marad egészen csütörtök reggelig, amíg a Nap újra fel nem kel. Azt követően a gép leszáll.

Eredetileg július elsejére tervezték az éjszakai repülést, de technikai probléma miatt el kellett halasztani a felszállást. A mélytengeri kutató Piccard professzor fiának az a célja, hogy a Solar Impulse már 2013-ban képes legyen körülrepülni a Földet. A napelemes gép szárnyainak fesztávolsága 63,4 méter, tömege pedig a szénszálas testnek köszönhetően nem több mint 1600 kilogramm.

A Solar Impulse meghajtásáról négy, egyenként 10 lóerős elektromos motor gondoskodik, amelyek a működésükhöz szükséges energiát az összesen 11 628, a szárnyakon és a vízszintes stabilizátorokon elhelyezett napcellából nyerik. A különleges hőszigetelésnek köszönhetően a lítium-polimer akkumulátorok még a 9000 méteres magasságban uralkodó mínusz 40 Celsius-fokos környezetben is képesek megbízhatóan működni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.