A repüléshez szükséges energiát a szárnyakon található, csaknem 12 ezer szilícium – cella termeli, illetve tárolja. A startra a svájci Payerne-ből került sor, Waadt kantonban. A Solar Impulse napközben nyolc és félezer méter magasra emelkedik, majd amikor elérte a tervezett magasságot, csaknem a napnyugtáig ott is marad. Ezalatt az idő alatt fel kell töltődniük a napelemeknek, hogy elegendő energia álljon rendelkezésre az éjszakai repüléshez - írta a Világtudomány.hu.
A naplemente előtt két órával viszont siklórepülésbe kezd, amíg el nem éri az 1500 méteres magasságot. Ebben a magasságban marad egészen csütörtök reggelig, amíg a Nap újra fel nem kel. Azt követően a gép leszáll.
Eredetileg július elsejére tervezték az éjszakai repülést, de technikai probléma miatt el kellett halasztani a felszállást. A mélytengeri kutató Piccard professzor fiának az a célja, hogy a Solar Impulse már 2013-ban képes legyen körülrepülni a Földet. A napelemes gép szárnyainak fesztávolsága 63,4 méter, tömege pedig a szénszálas testnek köszönhetően nem több mint 1600 kilogramm.
A Solar Impulse meghajtásáról négy, egyenként 10 lóerős elektromos motor gondoskodik, amelyek a működésükhöz szükséges energiát az összesen 11 628, a szárnyakon és a vízszintes stabilizátorokon elhelyezett napcellából nyerik. A különleges hőszigetelésnek köszönhetően a lítium-polimer akkumulátorok még a 9000 méteres magasságban uralkodó mínusz 40 Celsius-fokos környezetben is képesek megbízhatóan működni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.