„A ponthatárokat mi magunk határoztuk meg összhangban a szakmai céljainkkal” – nyilatkozta a vg.hu-nak Friedler Ferenc, a Pannon Egyetem rektora. Hozzátette: „szándékosan magas ponthatárt szabtunk meg azokon a szakokon, ahol a szakmai pálya megalapozása és a gazdaság elvárásai normatív finanszírozáson kívüli további forrást igényelnek. Ezeken a szakokon projektjeink biztosítanak kiegészítő forrást, ami kompenzálja a létszámcsökkenésből eredő támogatáscsökkenést és egyúttal aktuális feladatokat szolgáltatnak a minőségi képzésekhez.” A rektor rámutatott: „a Pannon Egyetem bevételében 60 százalékos a projektbevételek aránya. A hazai felsőoktatásnak is hasonló módon kell igazodnia a változásokhoz, hiszen az érettségizők száma is évről évre csökken.”
A Pannon Egyetem közleményében hangsúlyozta, az intézmény három alapfeladata a szakemberek képzése, az innovációs folyamatok előmozdítása és a vidékfejlesztés. Friedler Ferenc ezzel kapcsolatban elmondta: „mi a beiskolázást ezekhez illesztjük. Együttműködést kell kezdeményezni az iparral és gazdasággal, hogy megfelelő számú és minőségi tudással rendelkező szakembereket képezzen az egyetem. A Pannon Egyetem nem csak diplomát ad, hanem a hosszú távú szakmai karriert alapozza meg, értékteremtő tevékenységet végez. A Pannon Egyetemen a felvételi eljárásban is a minőség az elsődleges szempont. Intézményünk hálózati modellben működik, ami alapján ugyanazt a minőséget nyújtja, bárhol jelenik meg” – mondta.
A rektor kiemelte: mindezt külső és belső tehetséggondozó programokkal támogatják az intézményben. A pótfelvételi eljárást segítendő Felvételi Tanácsadó Központot működtetnek és új képzéseket is indítanak, így Székesfehérváron az iparral együttműködve logisztikai mérnök mesterszakot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.