Az olaszok szegényebbek mint öt évvel ezelőtt. Rosszabbul öltöznek mint húsz évvel ezelőtt. Kevesebb marhahúst esznek, nem vesznek több autót. Annyira takarékoskodnak, hogy még a presszókban fogyasztott reggeli kávéról, cappuccinóról is lemondtak - kommentálta a Confcommercio adatait a La Repubblica napilap.
Az újság hozzátette, "az utóbbi tíz évben Olaszország gazdasági fejlődése az afrikai Zimbabwéval volt egyenlő, ezért nehéz az olaszoknak Németország életszínvonaláról álmodni".
A Confcommercio kereskedelmi szövetség felmérése az olaszok fogyasztását vizsgálta . A számok azt mutatják, hogy 2008 óta minden olasz család jövedelme átlagosan évi ötezer euróval csökkent. Ez magyarázza a fogyasztás zuhannásszerű esését. Az idei fogyasztás máris 3 százalékkal alacsonyabb a tavalyinál. Ilyen fogyasztási trendet Olaszországban utoljára 1946-ban mértek - hangoztatta a Confcommercio. 2008 óta az olaszok fogyasztása 6,5 százalékkal csökkent, ami "jelentős lemondásokhoz vezetett a hétköznapi élet minden területén" - hangoztatta a sajtó.
Tavaly valamivel több mint fél millió lakást vásároltak Olaszországban, annyit mint 1998-ban. Tavaly az olasz autósok átlagban fejenként kevesebb mint 8 ezer kilométert vezettek, utoljára ennyire keveset 1984-ben használták járműveiket. Élelmiszerre 2011-ben az olaszok annyit költöttek mint 1997-ben.
A becslések szerint az idén alig másfél millió gépjárművet vesznek Olaszországban, egy millióval kevesebbet mint tíz évvel ezelőtt. Utoljára ennyi autót 1979-ben vettek az olaszok, de akkor az új autók fele még Fiat volt, és a torinói autógyár olasz üzemeiben 250 ezren dolgoztak. Ma az olasz Fiat-munkások száma nem éri el a 30 ezret - írta az újság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.