Navracsics Tibor miniszter és két államtitkára, Répássy Róbert és Rétvári Bence az alaptörvény negyedik módosításához kapcsolódó törvénycsomaghoz nyújtott be módosító javaslatot, amelyben azt kezdeményezték, hogy a pártok ne csak a közszolgálati médiában hirdethessenek EP választás előtt, ugyanakkor a kereskedelmi televíziók és rádiók nem kérhetnének pénzt a reklámok közzétételéért.
Répássy Róbert az alkotmányügyi bizottság ülésén azt mondta: nyilvánvaló, hogy az Európai Bizottság (EB) előzetes véleménye, illetve José Manuel Barroso bizottsági elnök levele alapján nyújtották be ezt a módosító javaslatot, ugyanakkor a jogi problémáról szeretnének további egyeztetést folytatni a EB-vel. Közölte: ezért a kormány a hétfői házbizottsági ülésén azt kezdeményezi, hogy ne záruljon le a törvényjavaslat részletes vitája. Egyben azt is jelezte: nem biztos, hogy az a végleges állapot, amit a mostani módosító javaslattal beterjesztettek.
Ugyanakkor hangsúlyozta: "túl sok mozgástere" nincs az Országgyűlésnek ebben a témában, mert az alaptörvény negyedik módosítása tartalmaz erre vonatkozó szabályokat. (A parlament korábban a negyedik alaptörvény-módosítással úgy döntött: az országgyűlési és az EP-választást megelőző kampányidőszakban a listát állító pártok reklámjait kizárólag a közmédia teheti közzé, ingyen, a jelölőszervezeteknek azonos feltételeket biztosítva.)
Répássy Róbert azt mondta: szeretnék megismerni az Európai Bizottság érveit, hogy pontosan milyen uniós jogszabályba ütközik a magyar szabályozás, ugyanis számos uniós tagállamban létezik ilyen korlátozás.
Az MSZP-s Bárándy Gergely a vitában azt vetette fel: nem "borzasztóan disszonáns"-e, hogy az EP választáson megengedik a kereskedelmi médiában való hirdetést, míg a magyar országgyűlési választásokon nem. A képviselő azt valószínűsítette, hogy a kormányt kötelezettségszegési eljárással fenyegette meg az EB ebben az ügyben, ugyanakkor szerinte, ha kimondottan európai nyomásra engednek ebben a témában, de a módosítás minden elvi alapot nélkülöz, akkor ez nehezen lesz megmagyarázható a közvélemény előtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.