A központi költségvetésből 17,19 milliárd rubelt szánnak a feladatok végrehajtására, 14,16 milliárdot pedig a régiós költségvetésekből különítenek el, 1 milliárd rubelt pedig nem költségvetési pénzekből teremtenek elő.
Az orosz kormány honlapján olvasható indoklás szerint azért vált szükségessé a program indítása, mert az utóbbi időben „különösen jelentős gazdasági kárt okoztak a balesetek, egyre többen estek ki a munkából a sérülések miatt, nagyban növekedett a kórházi ápolás költsége”.
Vlagyimir Kolokolcev belügyminiszter bejelentette, hogy a jövőben sokkal nagyobb figyelmet fordítanak a soförők képzésére, viszgáztatására, a jogosítvány megszerzésére. A miniszter legalább annyira fontosnak nevezte, hogy az utakon gyakoribb és szigorúbb, következetesebb legyen a rendőri ellenőrzés. Utóbbihoz új technikát, új gépkocsikat, még több traffipaxot kell beállítani.
A program előkészítését egy évvel korábban Vlagyimir Putyin államfő írta elő több minisztérium és hatóság bevonásával. Akkor még 100 milliárd rubeles költségvetéssel számoltak, ami jelen állás szerint a harmadára csökkent.
A közúti balesetek száma Oroszországban az utóbbi években egyébként fokozatosan csökkent. 2004-ben 34,5 ezer ember vesztette életét az utakon, 2011-ben 28 ezer. A közúti balesetekben sérülést szenvedők száma évente átlagosan 240-250 ezer fő körül mozog. A hírügynökség megjegyzi, hogy ezek a statisztikai adatok ötször rosszabbak a hollandiai és kétszer rosszabbak a csehországi adatoknál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.