BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sokan panaszkodnak az ombudsmannak

Több mint 124 ezer panasz érkezett az elmúlt majdnem húsz évben az Ombudsmani Hivatalhoz. Ez évtől itt kezelik a közérdekű bejelentéseket is.

Legutóbb 2010-ben kapott megközelítőleg annyi beadványt az Állampolgári Jogok Országgyűlési Biztosi Hivatala, mint tavaly: összesen 8088-at.

Az éves jelentés ugyan még nem készült el, de Székely László ombudsman úgy véli, valószínűleg mindegyik területen emelkedett a panaszok száma, nem tapasztalták, hogy kiugróan több megkeresés érkezett volna bárhonnan.
A lezárt ügyek száma is nőtt az egy évvel korábbihoz képest: 2012-ben 6453 panaszt kezeltek, egy évvel később már 9156 eset végére tettek pontot, és már az idén is lezártak 1111 ügyet.
Új feladatként ez évtől a hivatal kezeli az úgynevezett közérdekű bejelentéseket is, amelyeknek elvileg sokakat érintőnek kell ugyan lenniük, de – mint kiderült – sokan összekeverik azokat a panaszokkal. A múlt hét végéig érkezett 47 közérdekű bejelentés között jogszabálykritika, állattartással kapcsolatos bejelentés, fekete foglalkoztatást sérelmező panasz éppúgy volt, mint korrupciós vagy közlekedéssel kapcsolatos bejelentés. Ezekből végül is csak hatot lehetett érdemben kivizsgálni, mert a többinél vagy kevés volt a rendelkezésre bocsátott információ, vagy nem volt beazonosítható a bejelentő személye. Ennek anonim kezelését egyébként mindössze tízen kérték a hivataltól.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.