Magyarországon a legutóbbi időszak rekord szintjét érte el a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe. Az idei első negyedévi felmérés során ugyanis hazánkban újabb három ponttal emelkedett a mutató a negyedik negyedévhez képest, és 54 ponton áll. Ennél nagyobb fogyasztói bizalmi indexet hazánkban, 59 pontot 2010 negyedik negyedévében mértek.
Magyarországon főleg azért javult az index, mert többen látják kedvezőnek a munkahelyi kilátásokat, mint a negyedik negyedévben. Amíg ugyanis a következő tizenkét hónapban a munkahelyi kilátásokat többé-kevésbé kedvezően a válaszadók 8 százaléka látta múlt év végén, addig most 12 százalék. Ez jelenős növekedést jelent, egyik negyedévről a másikra.
Az index három összetevője közül legpozitívabban személyes pénzügyi helyzetüket ítélik meg a felmérésben részt vett fogyasztók; 19 százalékuk tekint többé-kevésbé derűlátóan az előttünk álló tizenkét hónapra, személyes pénzügyi helyzetének szempontjából. Az arány megegyezik a negyedik negyedévivel.
A jelenlegi időszakot, figyelembe véve az árakat és saját pénzügyi helyzetét a megkérdezettek 12 százaléka látja megfelelőnek arra, hogy megvásárolja, amit szeretne, vagy amire szüksége van. Ez a mutató 1 százalékponttal emelkedett, negyedéves összehasonlításban.
Összességében az 54 pontos magyar fogyasztói bizalmi index elmarad az európai átlagtól, amely a negyedik negyedévi 73 pontról 75-re emelkedett.
Közép- és Kelet-Európában Csehországban legnagyobb a fogyasztók bizalma, 75 ponttal. További sorrend: Lengyelország 70, Bulgária és Szlovákia 68-68, Románia 67, Ukrajna 56, Szerbia 52, Szlovénia 48, Horvátország 45 pont. Hetedik szomszédunk, Ausztria mutatója 87 pont, ami eggyel több, mint három hónappal korábban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.