BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ennyi papírhulladékot termel egy magyar fogyasztó évente

Magyarországon fejenként kb. 85 kilogrammnyi a „papírlábnyomunk”, vagyis átlagosan ennyi papírt használunk el évente.

Ennek jelentős részét a napi vásárlásainkból adódó csomagolóanyag mennyisége teszi ki. Csak az Auchan magyarországi áruházainak polcairól egy évben 40-50 millió darab italos kartondobozba csomagolt terméket vásárolnak.

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) korábbi adatai szerint a világon fejenként 56 kg papírt használunk el évente, Magyarországon pedig ez a szám 85 kg/fő. Ezzel szemben, míg Ukrajnában mindössze 30 kg, az Egyesült Államokban 229 kg/fő, Németországban pedig már 242 kg. Ezért van a környezetvédelem területén óriási szerepe a gyártói felelősségnek, hiszen az nem az újrahasznosítással, hanem az alapanyagok felelős megválasztásával kezdődik.

A GfK Piackutató Intézet 2013 decemberében, a Tetra Pak Hungária Zrt. megbízásából országos, reprezentatív felmérést készített arról, mennyire fontos a magyar lakosságnak, hogy vásárlás során környezetbarát csomagolásban kapható élelmiszert válasszon. A felmérésből kiderül, hogy hiába helyezik el a gyártók a termékeken a tudatos döntést segítő FSC védjegyet, mi, magyarok nem ismerjük azt.

„A felmérés szerint a lakosság 91,2 százalék nem tudja, hogy mit jelent az FSC logója, ugyanakkor saját bevallásuk szerint előnyben részesítenék azokat az élelmiszer csomagolóanyagokat, amelyekről tudják, hogy kevésbé terhelik a környezetet” – mondta Posztós Zsuzsanna, a Tetra Pak Hungária Zrt. marketing vezetője. „Magyarországon egyre több tejes és gyümölcsleves dobozon jelenik meg az FSC emblémája: Azzal, hogy bemutatjuk, milyen fontos jelentést is hordoz ez a jelzés, szeretnénk segítséget nyújtani a környezettudatos vásárlóknak” – tette hozzá.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.