Még a héten levélben kéri a miniszterelnöktől a fideszes Turi-Kovács Béla, hogy vizsgálják felül az M4-es autópálya építésének leállításáról hozott döntést. A képviselő a lapnak kifejtette, szükség van egy négysávos útra a környező települések fejlődéséhez. Szerinte ez megoldható úgy, hogy a jelenlegi, egyébként zsúfolt és veszélyes 4-es utat mindenhol négysávosra bővítik, de más megoldás is szóba jöhet. – Nemcsak Szolnok, hanem Mezőtúr, Karcag vagy Kisújszállás jövője is a megfelelő összekötéstől függ – fogalmazott. A levéltől pedig azt reméli, hogy a térség biztatást kap az ügyben a kormányfőtől. Az Országgyűlés fenntartható fejlődés bizottságának tegnapi ülésén Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára többek között arról beszélt, hogy a kormány nem tett le az M4-es teljes kiépítéséről, de az anyagi források korlátozottak.
Az autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építését március végén függesztette fel, majd április elején állította le a kormány. A hivatalos magyarázat kezdetben az Európai Bizottság (EB) kartellgyanújáról szólt, de gyorsan kiderült, hogy az EB a tendereztetést nem bírálta felül, mivel egy pillanatig sem vett részt a finanszírozásban. Később, a leállításkor a kormány már azzal érvelt, hogy akkor vált egyértelművé: Brüsszel az előzetes támogatás reményét is megvonta a programtól - írja a Magyar Nemzet.
Azt egyelőre nem tudni, hogy Szolnokot és a környező településeket milyen irányból és milyen nyomvonalon éri majd el a gyorsforgalmi úthálózat. Az M4-esen a leállítás előtt mintegy 30 kilométeres szakasz építését kezdték meg, az állam több mint 60 milliárd forintot kifizetett, az elvégzett munka csaknem 40 milliárd forint értékű volt. Nem tudni, hogy az építő cégek perre mennek-e az állammal. Lázár János, a Miniszterelnökség vezetője erről korábban azt mondta: itt nem kártérítési, hanem elszámolási kérdésről van szó, és azt kell megnézni, hogy milyen teljesítések történtek - derül ki a Magyar Nemzet cikkéből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.