BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült: felzárkózik a magyar gazdaság, de ebből semmit sem érzünk

A magyar gazdaság tavaly közelebb került a fejlett nyugat-európai országokhoz, miután az egy főre jutó, vásárlóerő-paritáson mért GDP-ben jelentős növekedést értünk el. A fogyasztásban azonban nem látszik fordulat – derült ki az Eurostat jelentéséből.

Felzárkózik a gazdaság

Tavaly már az Európai Unió átlagának 68 százalékát érte el az egy főre jutó, vásárlóerő-paritáson számított GDP Magyarországon (2013-ban még csak 66 százalékon állt a mutató, és most hosszú idő után tudott érdemben növekedni). A magyar gazdaság teljesítménye tehát közelebb került a fejlettebb európai országokhoz, ám a lemaradás még most is jelentős.

De nem nő a fogyasztás

A lakosság egyelőre nem igazán érezheti a kedvező fejleményeket. Az egy főre jutó fogyasztás még most is csak az uniós átlag 62 százalékán áll, ebben 2011 óta nincs semmilyen változás, vagyis a gazdasági növekedés ellenére a lakossági fogyasztás nem közeledik az uniós átlaghoz, az ahhoz mért közel 40 százalékpontos lemaradás pedig igen jelentős.

A magyaroknál kevesebbet csak a horvátok (59 százalék), a románok (55) és a bolgárok (49) fogyasztanak. A régiós országok közül Szlovákia és Lengyelország lakosai is sokkal többet vásárolnak: náluk 74 százalékos az egy főre jutó fogyasztás az uniós átlaghoz képest.

Luxemburg az élen

Az Európai Unió országai közül Luxemburg teljesít a legjobban. Ott az uniós átlag 140 százalékát teszi ki az egy főre jutó fogyasztás, a GDP pedig több mint 2,6-szorosa az átlagnak. Németország áll a dobogó második helyén, itt 24 százalékkal többet fogyasztanak, mint az átlag, a harmadik pedig a szomszédos Ausztria, ahol 21 százalékkal vásárolhatnak többet az emberek. Dánia, Belgium és Svédország is jobban teljesít, miközben a periférikus euróövezeti országok nem tudták elérni az uniós átlagot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.