Ez a legnagyobb összeg, amit egy elnökjelölt-aspiráns az előválasztási kampány alatti első adománygyűjtési bevallásában közzétett, és meghaladja a Barack Obama elnök négy évvel ezelőtti – és minden idők legdrágább - újraválasztási kampányának hasonló időszakában összekalapozott összeget is.
Bár az amerikai választási hivatal csak július 15-én hozza nyilvánosságra a jelöltaspiránsok kötelezően benyújtandó első kampányfinanszírozási jelentését, megfigyelők szerint a Clinton által közölt számok alapján egyértelmű a volt first lady és külügyminiszter pénzügyi dominanciája a demokrata párti mezőnyben, ahogy az is, hogy az idei elnökválasztási csatározásokra költött összegek ismét túlszárnyalnak majd minden korábbi rekordot.
A 2016-os elnökválasztás első számú esélyesének tartott Clinton az adományok pontos számát és lebontását nem hozta nyilvánosságra, de kampánya hangsúlyozta, hogy a beérkezett összeg 91 százaléka 100 dollárnál kisebb felajánlásokból jött össze, ami szerintük annak a jele, hogy a politikust az átlagemberek támogatják. Clinton úgy tervezte, hogy az év végéig 100 millió dollárt gyűjt össze, de ilyen tempóban várhatóan jóval hamarabb eléri majd ezt az összeget.
Ugyanakkor NPR amerikai közszolgálati rádió megjegyezte: Hillary Clinton 2007-ben, legutóbbi, sikertelen fehér házi kampánya elején is jelentős adományokat kapott, de Barack Obama végül mind az összegyűjtött pénz, mind a megszerzett demokrata voksok számát illetően legyőzte őt.
A The New York Times napilap pedig arra is kitért: az elvileg pártoktól és jelöltektől független, de a gyakorlatban hatalmas összegek fölött diszponáló és a közvéleményre nagyon jelentős hatást gyakorló úgynevezett „super PAC”-ek (politikai szuper-akcióbizottságok) adománygyűjtési versenyében a republikánusok messze megelőzik a demokratákat. Míg a legnagyobb, Clinton mellett álló super PAC várhatóan kevesebb mint 15 millió dollárt lesz képes összegyűjteni az előválasztási kampány első felében, addig a Jeb Bush és Ted Cruz republikánus jelöltek mellett álló akcióbizottságok ennek egyenként a háromszorosát szedhetik össze.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.