Malajzia lakosságának hatvan százaléka muzulmán, ahol erőteljes túlkínálat tapasztalható a muszlim nők által viselt hidzsáb iránt - írj a BBC. Becslések szerint a fejkendőpiac 2014-ben világszerte 230 milliárd dollár értékű volt és a piac további bővülésének köszönhetően ez a szám 2020-ra akár elérheti a 327 milliárd dollárt is.
A muzulmán többségű országokban sok nő visel hidzsábot vagy fejkendőt, amely csupán a nők haját fedi le. A hidzsáb többek között a szerénységet és a titoktartást jelenti, ez azonban egyre inkább virágzó iparággá kezdi kinőni magát.
A hidzsáb "népszerűségét" kihasználva egy 26 éves maláj televíziós személyiség, Noor Neelofa Mohd - ismertebb nevén Neelofa- beszállt családi vállalkozásukba, ahol az éppen aktuális divatot meglovagolva különleges fejkendőket készítenek. A tervezőnő közel 1,4 millió követővel rendelkezik Twitteren és 2,2 millió követővel Facebookon. Neelofa sikeres vállalkozó és a Naelofar Hidzsáb nevű divatcég arca. A Naelofarnál egyetlen kendő sem drágább 24 dollárnál, ennek ellenére ebben az évben már 11,8 millió dolláros bevétele van a cégnek.
A BBC-nek Neelofa kiemelte, hálózatukon keresztül közel 700 forgalmazón át a világ számos országába szállítanak fejkendőket, így Londonba, Ausztráliába, az Egyesült Államokba és Hollandiába is. " Manapság nem csak a sivatagban vagy eldugott falvakban viselnek a nők hidzsábot, viselésük által akár ikonná is válhatnak" - vallja Neelofa.
Törökország a legnagyobb piaca a muszlim divatnak, de Indonézia is rohamos tempóban követi elődjét. A nikáb és a burka nyilvános viseletét az állami intézményekben betiltották Franciaországban, míg Németországban a bajor gazdasági miniszter, Ilse Aigner azok nyilvános viseletét is be akarja tiltani. A jobbközép CSU politikusa korábban kiemelte, amikor Iránban járt, a perzsa államban érvényes előírásokat betartva fejkendőt viselt. "Ugyanígy elvárom az arab világból származó nőktől, hogy nálunk (Németországban) tartózkodjanak az egész test elfedésétől".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.