Emellett a vállalkozás megtévesztette üzletfeleit is a 2015 októberében kiadott sajtóközleményével. A jogsértésért a vállalkozásra kétmillió forint bírságot szabott ki a GVH.
A GVH csak azokat a tájékoztatásokat vizsgálta, amelyeket a Schibsted Kft. „Csak a Jófogáson” kiemeléssel a Jófogás ingatlan rovatában és a mobil alkalmazásában tett közzé 2015 októberétől. A kommunikáció azt üzente a fogyasztóknak és az üzletfeleknek, hogy bizonyos hirdetések kizárólag a Jófogáson érhetők el.
A GVH úgy ítélte meg, hogy a Schibsted Kft. jogsértően használta e kiemeléseket, mert több ingatlanhirdetés – a „Csak a Jófogáson” szalag ellenére – ugyanazon időpontban más portálokon is megjelent.
Emellett a GVH jogsértőnek ítélte a vállalkozás sajtóközleményét is, amely a lehetséges üzleti partnereknek szólt, akik abban bízhattak a PR-kommunikáció alapján, hogy a Jófogás ingatlan rovatának fogyasztói aktivitása, így a hirdetések ár-érték aránya megnövekszik. Figyelembe véve, hogy a Schibsted Kft. stratégiai törekvése végül nem valósult meg, a hirdetett kizárólagosság alkalmas lehetett hosszabb távon arra, hogy megtévessze a professzionális hirdetőket a felületen történő hirdetés előnyeit, és az azoktól várható eredményeket illetően.
A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett, a kiemelési szolgáltatások értékesítéséből származó bevételekből indult ki. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a Schibsted Kft.
módosította kereskedelmi gyakorlatát már a versenyfelügyeleti eljárás alatt;
kiegészítő információval pontosította a „Csak a Jófogáson” szalagot;
kidolgozott kötelezettségvállalási nyilatkozatot nyújtott be a versenyfelügyeleti eljárás korai szakaszában, és időközben meg is valósította vállalásainak egyes elemeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.