A magyar lakosság kicsivel több mint fele (54 százalék) tervez utazást idén nyáron, közülük a legtöbben (32 százalék) belföldi úti célban gondolkodnak. A nyaralók tíz százaléka külföldre készül, emellett 12 százalék bel- és külföldi utazást is beiktat a nyári szabadságába – derült ki a GfK idei nyaralási terveket vizsgáló ezerfős, országos reprezentatív felmérésének adataiból.
A nyaralás tervezését számos tényező befolyásolja, ilyen például az életkor. Az ötven évnél idősebbek körében már többségben vannak a nyaralást nem tervezők. A 20–29 évesek jellemzően küldföldre utaznak, velük ellentétben a 40-49 évesek szívesebben pihennek a határokon belül. Csak belföldi utazást az átlagnál nagyobb arányban terveznek a négy- vagy többfős háztartásokban élők (43 százalék) és a legalább két gyermeket nevelő családok (55 százalék) – írja a Magyar Hírlap.
A felmérés szerint a legkívánatosabb hazai úti cél idén is a magyar tenger: a belföldi utazást tervezők 46 százaléka a Balatonnál pihenne. Az idén külföldi nyaralást tervezők körében Horvátország a favorit, az utazók 24 százaléka választja délnyugati szomszédunkat. Görögország, Erdély és Olaszország, de Spanyolország, Németország és Ausztria is az előnyben részesített országok között szerepel. A határokon kívüli utazás esetében a repülő egyértelmű vetélytársává válik az gépkocsinak. Érdekes a 20–29 éves Y generáció választása: legtöbbjük ugyan európai utazást tervez, de nem a fenti „klasszikus” nyári desztinációkat célozza meg, hanem például Dániát, Írországot vagy Hollandiát. A tengerentúlra utazik tíz százalékuk, a többiek pedig Észak-Afrikát, Ázsiát és Ausztráliát célozzák meg.
A jövedelem és az üdülési tervek közötti kapcsolat kézenfekvő, hiszen a nyaralás nem kevés pénzbe kerül. A havi 290 ezer forintnál kevesebb háztartási összbevétellel rendelkezők, a nyugdíjasok (61 százalék), valamint a szakmunkás végzettségűek (53 százalék) az átlagnál nagyobb arányban döntenek az otthonmaradás mellett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.