Magyarországon mindössze minden ötödik vállalatnál volt példa az elmúlt 3 év során az önkéntes program valamely formájára, ugyanakkor minden harmadik cég érdeklődést mutat egy ilyen programra – állapította meg az Önkéntes Központ Alapítvány kutatása. Az ilyen tevékenységek fő haszonélvezői a segítséget kapó civil szervezetek, intézmények és azok támogatotti köre lenne.
Mindemellett kézzelfoghatóan pozitív hatást fejt ki egy ilyen program a munkavállalói készségekre, kompetenciákra és nem utolsó sorban a vállalatok belső hatékonyságára. A vállalatvezetők elismerik, hogy ez a tevékenység hatással van a kompetenciákra is – elsősorban az együttműködésre és a problémamegoldó készségre hat pozitívan.
A vállalati önkéntességnek nagy szerepe van a munka világában, és abban, hogy a cégek mind felelősebben működhessenek. Az a tapasztalatunk, hogy már az első jól sikerült program is jelentős változást hozhat a cég életében, a pozitív közös élmények beégnek a közös tudatba, a viselkedéskultúrába
– mondta F. Tóth András, az ÖKA ügyvezetője. Hozzátette, a passzív cégek nagy része sem teljesen elzárkózó, főképp idő-, kapacitás- és forráshiányra hivatkoznak, illetve arra, hogy a lehetséges támogatottak részéről nem kapnak megkereséseket. Ez szintén alátámasztja, hogy a vállalati önkéntes és pro bono programok megszületéséért minden irányból érdemes tenni és hogy további nagy kihasználatlan potenciálja van e területnek Magyarországon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.