Megszünteti a hagyományos életbiztosítást, és csak adatvezérelt, interaktív biztosítási csomagokat értékesít a 156 éve alapított John Hancock biztosító – jelentette be szerdán Marianne Harrison vezérigazgató.
Az alapötlet az, hogy hordozható eszközökön, például Fitbit karpánton vagy Apple Watch okosórán követik rendszeresen az ügyfelek mozgását, ellenőrzik a beküldött egészségügyi adataikat, és az elért pozitív eredményekért kreditpontokat írnak jóvá nekik.
Az összegyűjtött pontokkal aztán csökkenthetik a biztosítási díjat, de boltokban és hotelekben is levásárolhatják őket.
A programot a biztosító partnere, a Vitality Group állította össze, és már 2015 óta működik, persze nem kizárólagos jelleggel. A vezérigazgató szerint okoseszközök nélkül is be lehet nevezni a programba, akár az állapotfelméréseken való rendszeres részvétellel vagy egészséges táplálkozással.
A Nagy-Britanniában és Dél-Afrikában is aktív Vitality Group szerint a program eddigi tapasztalatai kiválók. Partnereik kétszer annyit mozognak, mint az átlag amerikai, és 2015 óta hárommillió dollár jutalomban részesültek a John Hancocktól. Világszerte 13–21 évvel élnek tovább a Vitality partnerei, mint a többi biztosított, a kórházi költségeik mégis 30 százalékkal alacsonyabbak.
Elméletben tehát mindenki jól jár, hiszen a biztosítottakat az egészséges életmódra ösztönzik, a John Hancock pedig kevesebb térítést fizet, sőt az ügyfelei hosszabb élettartama miatt magasabb bevételekre tesz szert.
Az adat- és fogyasztóvédő csoportok mégis kifogásolják, hogy a biztosító az adatok gyűjtésével lehalászhatja a legjövedelmezőbb ügyfeleket, míg a többiekre extra díjakat szabhatnak ki. Marianne Harrison azonban hangsúlyozza, hogy cégük százötven éve van a piacon, és mivel folyamatosan rendkívül szenzitív – egészségügyi és pénzügyi – adatokat kezelnek, nyilvánvalóan körültekintően járnak el.
Végső soron azonban az ügyfél dönti el, hogy mennyi és milyen információt enged át a biztosítónak. A John Hancock tulajdonosa, a kanadai Manulife Financial Corp. szerdán több mint 3 százalékot emelkedett a torontói tőzsdén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.