A Mol Vidi játékosainak piaci értéke reálisan 20-30 százalékkal növekedhet annak hatására, hogy a nyári Bajnokok Ligája-selejtezők után ősszel az Európa-liga főtábláján is érdekelt lesz a csapat
– mondta a Világgazdaságnak Szabados Gábor sportközgazdász. Összehasonlításképp jelezte, hogy
a csapatérték csaknem 16 millió euró, játékosokra lebontva átlagban megközelítőleg 600 ezer euró.
A szakértő szerint szakmai és gazdasági szempontból is ideális a csoportkör sorsolása, hiszen az angol Chelsea révén adott egy sztárcsapat, amelyre mindenki kíváncsi, így a kiemelt jegybevétel garantálva van, a görög PAOK és a fehérorosz BATE pedig azok után nem legyőzhetetlen a fehérváriak számára, hogy a BL-ben a hozzájuk hasonló játékerőt képviselő bolgár Ludogorecen vagy a svéd Malmőn is túljutottak.
Mivel ideiglenesen a 22 ezer férőhelyes Groupama Aréna lesz az együttes hazai pályája, találkozónként 120-140 millió forintot a belépők értékesítése is hozhat. Szabados elmondta:
önmagában az Európa-ligába jutás 2,9 millió eurót hozott a Vidi konyhájára, a csoportkörben pedig minden további győzelem vagy döntetlen 570, illetve 190 ezer eurót ér.
Ha kiejtette volna a Bajnokok Ligája-playoffban a magyar csapat az AEK-et, jóval magasabb pénzdíj, 15,2 millió euró lett volna az ottani főtáblán való szereplés, a BL-ben ráadásul 2,7 millió eurót fizet egy győzelem, de a döntetlen is 900 ezret. Szabados szerint abban az erős mezőnyben viszont nem sok babér termett volna a fehérváriaknak, az Európa-ligában azonban akár tovább is juthat a Chelsea mögött a csoportjából.
Ez újabb 2-3 millió eurót is érhet a végelszámolásnál, hiszen a mérkőzések után járó bónuszokon túl önmagában 500 ezer euró jár a továbbjutásért, további félmillió pedig a csoport második helyéért. Szabados Gábor úgy látja, egy Chelsea-szintű ellenféllel szemben elég egy szép csel vagy egy nagy gól ahhoz, hogy beinduljon egy játékos külföldi karrierje.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.