Vietnám minden eszközzel azon van, hogy jelentős, nemzetközi szinten is versenyképes autóipara legyen, ezért indították el a nemzeti autógyártó programot. A VinGroup nevű cégcsoport irányításával kezdődött el a típusok fejlesztése és a gyár felépítése. Időközben pedig az egyre inkább a helyi piacra koncentráló General Motors is eladta az új cégnek az üzemét, így az első VinFast márkájú autók GM-lincenctermékek lesznek.
Eközben a terveknek megfelelően halad a saját autók fejlesztése, amelyek első prototípusait az októberi Párizsi Autószalonon mutatják meg a világnak. Az olasz Pininfarina felelt a megjelenésért, a lemezek alatt pedig a BMW-től licencelt padlólemez és technika rejtőzik.
A bajoroktól csak a 2,0 literes benzines turbómotort veszik át a vietnámiak, 190–227 lóerős teljesítménnyel és Euro 5-ös tisztasággal.
A hajtáslánc tekintetében már a jövőre koncentrálnak, akkumulátoros-elektromos autókat kínálnak majd. Már kötöttek együttműködési szerződést a dél-koreai LG Chem akkumulátorgyártóval. A limuzin egyébként az 5-ös sorozat, a szabadidő-autó pedig az X5-ös megfelelője méret tekintetében, tudásban leginkább a helyi sajátosságok miatt lesz lemaradás.
Mivel a vietnámi közlekedési infrastruktúra nem áll olyan szinten, mint az európai, a VinFast autóiban a kameraalapú vezetőtámogató rendszerek nem jutnak szerephez. A VinFast első körben a helyi piac igényeit akarja kielégíteni, de
a tervei között szerepel a nemzetközi piacra lépés is,
bár utóbbival megvárják az elektromos átállást, ami nagyban megkönnyíti majd a dolgukat, hiszen nem kell a károsanyag-kibocsátással foglalkozniuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.