A Toyotával közösen fejlesztette a BMW az új Z4-es roadstert, amely megmarad vászontetősnek. A békés partneri viszony érdekében a japánok csak kupéként árulják majd a Supra nevet felelevenítő sportkocsijukat. A piaci bevezetéskor kínált limitált szériát, az M40i motorral felszerelt First Editiont Kaliforniában leplezték le.
Egészen sokat megtartottak a tanulmányautó-vonalvezetésből, de a gyalogosbiztonság oltárán feláldozták a pengeszerű orr-részt. Igaz, a hagyományos lökhárító kialakítása szembemegy a márka jelenlegi autóival, hiszen a vesék szélesek és laposak, a fényszórók pedig magasak. A külső megjelenésért felelős Calvin Luk egyszerű vonalvezetésre törekedett, és a 328 Mille Miglia versenyautó inspirálta. A G29-es kódnéven futó Z4-es teljesen új, acél-alumínium karosszériavázat használ, amely azonban a főbb részegységeit, így az első-hátsó felfüggesztést, az elektromos rendszert, a motorokat és a hajtásláncot is a CLAR építőkészletből veszi.
A mérnökök állítása szerint a korábbinál masszívabb küszöböknek köszönhetően a roadster karosszériája még az M4-es kupénál is merevebb. Az üléseket a hátsó tengely elé helyezték, szélesek a nyomtávok, viszonylag rövid a tengelytáv, alaphelyzetben pedig 50-50 százalék a tengelyek közötti tömegeloszlás. A 3,0 literes biturbó motor hathengeres, 340 lóerős, a First Edition elektronikusan vezérelt lengéscsillapítói, ültetett sportfutóműve, a BMW M Sport fékrendszere és az elektronikusan vezérelt zárású M Sport differenciálmű növeli a vezetési élményt. A 0–100 kilométer/órás gyorsuláshoz 4,6 másodperc szükséges.
A cikk a Világgazdaság november 6-i számában jelent meg
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.