A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2017 márciusában indított eljárást a PayPal (Europe) S.á.r.l. et Cie, S.C.A.-val szemben, mert valószínűsítette, hogy a fizetési szolgáltató tájékoztatásai időszerűtlenek, hiányosak a pénznemváltást igénylő fizetéseknél alkalmazott árfolyamokról, illetve azok módosítási lehetőségeiről, így e tájékoztatások megtévesztők a fogyasztók számára.
A PayPal szolgáltatásait igénybe vevő fogyasztók számára a vállalkozás végzi el a pénznemváltást saját átváltási árfolyamán, azonban választhatják a kártyakibocsátó bankjuk által alkalmazott, banki árfolyamon végzett átváltást is.
Mivel az egyes szolgáltatók által alkalmazott váltási árfolyamok eltérők, így a felhasználó ez irányú döntése is eltérő végösszegű vételárhoz vezethet, ami szükségessé teszi a megfelelő és időszerű fogyasztói tájékoztatás biztosítását a szolgáltatás használatakor
– áll a GVH közleményében.
A hivatal megjegyzi, a Paypal már az eljárás idején egyszerűsítette weboldalának működését, illetve vállalta, hogy 4 hónapon belül módosítja a magyar felhasználók számára a vásárláskor megjelenő tájékoztatását. Az átalakítás eredményeként a társaság a saját átváltási árfolyamával együtt jeleníti majd meg a kártyakibocsátó által lebonyolított átváltás választásának lehetőségét. Utóbbi választása esetén a vállalkozás felhívja a fogyasztókat banki értesítőjük ellenőrzésére.
A PayPal emellett vállalta, hogy áttekinthetőbbé teszi a fogyasztóival kötött szerződését is.
A GVH döntése meghozatalakor lényeges körülmény volt, hogy a cég vállalásai közvetlenül segítik a versenyt, különösen a szolgáltatók közötti választást és váltást. A kötelezettségvállalás teljesülését a GVH utóvizsgálat keretében ellenőrzi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.