Az EY 3600 ember megkérdezésével készült kutatásából az derült ki, hogy a magyar lakosok készültek fel leginkább az új technológiai megoldások felhasználására a kelet-közép-európai régióban. Itthon ma már a legtöbben érintős bankkártyával fizetnek, a következő években pedig szívesen követnék egyetlen alkalmazáson keresztül bankszámláik aktivitását. A válaszadókat kedvezőbb árazással, rugalmas ügyintézéssel és minél jobb online felhasználói élménnyel lehetne elcsábítani jelenlegi pénzintézetüktől.
A felmérésből egyértelműen kiderült, hogy a magyarok a legnyitottabbak a digitális megoldások alkalmazására a régió országai közül. A hazai lakosság több mint kétharmada, 71 százaléka igyekszik online intézni mindennapi ügyeit, miközben a térség országainak átlaga mindössze 44 százalék. Az EY felmérése szerint az emberek döntő többsége (72 százaléka) ma már érintős bankkártyával vásárol, és 16 százalékuk tervezi, hogy ezzel a megoldással fizet a jövőben. Minden harmadik magyar megkérdezett, vagyis 33 százalékuk kipróbálta már a mobilfizetést is, ami a felmérésben részt vevő államok eredményeit tekintve kimagasló érték.
A magyarok várják azokat a technológiai újításokat, amelyekkel még kényelmesebben intézhetik pénzügyeiket. Az emberek csaknem fele ezért használ alternatív online pénzügyi szolgáltatókat is, vagy kipróbálná ezeket
– foglalta össze Demeter Ákos, az EY tanácsadási üzletágának partnere. A szakember szerint a bankoknak reagálniuk kell erre az igényre, hogy tovább tudják növelni ügyfeleik számát, és megőrizzék versenyelőnyüket a feltörekvő technológiai cégekkel szemben. Ezt elsősorban kedvező díjszabással, rugalmas és minőségi szolgáltatással, valamint az online felhasználói élmény növelésével érhetik el.
A kutatás arra is rámutat, hogy a magyarok többsége, 78 százaléka szívesen követné nyomon a különböző pénzintézeteknél vezetett bankszámláinak egyenlegét egyetlen alkalmazáson keresztül. Ezt az applikációt egy megbízható, felhasználóbarát és erős pénzügyi hátterű szolgáltatótól fogadnák el a megkérdezettek.
Az EY megbízásából a Nielsen a kutatást több mint 3600 ember megkérdezésével Ausztriában, Csehországban, Horvátországban, Magyarországon, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában végezte el, hogy felmérje a lakosság pénzügyi, banki és informatikai szokásait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.