A magyar kerékpározás fontos éve lesz 2020, mert Magyarországról rajtol el a világ egyik legnagyobb kerékpáros versenye, a Giro d'Italia, egyben látványos előrelépések lesznek a kerékpárutak építésében – mondta Révész Máriusz kormánybiztos csütörtöki szentendrei alapkőletételen. Révész elmondta, hogy az egyeztetések miatt jelentősen elhúzódtak a különböző kerékpárutak előkészítő munkálatai, jelenleg azonban már sok közbeszerzés és munkálat van folyamatban.
Megemlítette, hogy néhány héten belül átadják a Pomáz és Szentendre közötti kerékpárutat, illetve két kerékpáros híd épül a Szentendrei-szigetre, Szentendrénél és Kisoroszinál.
Hadházy Sándor, a térség országgyűlési képviselője arra emlékeztetett, hogy a térség kerékpárútépítési próbálkozásai korábban nem jártak szerencsével, mert a kiírt pályázati lehetőségekkel nem egyformán éltek a települések. 2010 után változott a kormányzati hozzáállás, számos helyen indult átgondolt, koncepciózus kerékpárút-fejlesztési program – tette hozzá.
A képviselő sikerként értékelte, hogy a Szentendrei-szigetet is sikerül bekapcsolni az EuroVelo 6. útvonalba, ugyanakkor hangsúlyozta: fontosak a helyi kerékpárutak is, mint például a Pilisben lévők vagy a Szentendre-Pomáz közti 2,8 kilométeres szakasz.
Verseghi-Nagy Miklós, Szentendre polgármestere felidézte, hogy mintegy négy évvel ezelőtt a térség polgármesterei közösen írtak alá nyilatkozatot, melyben az EuroVelo 6 kerékpárút fejlesztését szorgalmazták. Kiemelte: az EuroVelo 6 Budapest-Szentendre szakaszának megépítése fontos mérföldkő, de a kormány döntése értelmében a beruházás folytatódik az északi szakasz és a két dunai híd megépítésével.
Juhász Zoltán , a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. igazgató-helyettese elmondta: az út kivitelezője a HE-DO Kft., a munkálatok várható befejezése jövő év augusztusa.
A Budapest és Szentendre közötti 5,6 kilométeres kerékpárút Szentendrén a Bükkös-pataktól a Dera-patakig meglévő hálózathoz csatlakozik.
A nyomvonal a Dera-patak fölött egy új – 36 méter hosszú – híd megépítésével indul, majd halad Budakalász irányába, részben új nyomvonalon, részben meglévő mezőgazdasági utak kerékpárosbaráttá történő átépítésével, részben budakalászi kerékpárutak felújításával.
Az EuroVelo 6 kerékpárút kapcsolatát az M0 gyorsforgalmi úttal – Megyeri-híd – a Gát utcai megközelítés biztosítja.
A kerékpáros útvonal a Barát-patak fölött meglévő hídhoz csatlakozik, így éri el Budapest közigazgatási határát, amivel létrejön a folytonos összeköttetés a fővárosi kerékpározható útvonalakkal.
A fejlesztés során kiépül a vízelvezető rendszer a kerékpárút mellett, és a szükséges beavatkozásokat is elvégzik a közvilágítási hálózaton, emellett 66 KRESZ-táblát helyeznek el. A beruházás részben uniós, részben hazai forrásból valósul meg.
A fejlesztés végén a kerékpárosok egy 3 méter széles burkolt kerékpárutat vehetnek majd birtokba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.