A Pécsi Református Kollégiumban tartott rendezvényen Gulyás Gergely hangsúlyozta: az elmúlt harminc esztendő legnagyobb iskolafejlesztési programja zajlik Magyarországon, ehhez a kormány pedig több mint 110 milliárd forintnyi uniós és további 46 milliárd forintnyi állami támogatást biztosít.
Kifejtette: hazai forrásból 158 fejlesztés valósul meg. Egyebek mellett tornatermek, tantermek újulnak meg, új iskolák és iskolarészek épülnek, emellett pedig idén már az elsőtől a kilencedik évfolyamig mindenki ingyenesen kapja meg a tankönyveket; mindennek egyaránt haszonélvezői az egyházi és állami iskolákba járó diákok – tette hozzá.
Mint mondta, ma tizennégy százalék az egyházi iskolák aránya a közoktatásban, ami – fogalmazott – soknak és elégnek sem mondható, mégis kétszer akkora arány, mint kilenc évvel ezelőtt.
A miniszter azt mondta: az egyházi, különösen a református oktatás kezdettől fogva minden emberhez szólt; a pénzüket kétkezi munkával keresőknek, a nélkülözőknek, a jómódúaknak éppúgy, mint a hívőknek és a hitet keresőknek. Ez most sincs másképp, hiszen a református egyház
szolgálatot vállalt az óvodáktól az egyetemekig, a kis falvaktól a Rózsadombig, a Károli Egyetemtől a roma szakkollégiumokig, az anyaországtól a Kárpát-medencén át a diaszpóráig.
Felidézte: az egyház, azon belül a református egyház sok kiváló embert adott a magyar történelemnek, akik tudásukkal és tehetségükkel maradandót alkottak Arany Jánostól Kölcsey Ferencen át Schulek Frigyesig és a Nobel-díjas Szentgyörgyi Albertig.
Gulyás Gergely aláhúzta: a mai magyar kormány elismeri, tiszteli és nélkülözhetetlennek tartja az egyházak szerepét a társadalomban, ez pedig hitéleti tevékenységet éppúgy jelent, mint intézményfenntartóit. Azt a nevelés nyújtja, amely a keresztény értékeken alapuló oktatás mellett a hit megismerését, megtalálását és a hitben való megerősödést kínálja.
Hangsúlyozta: senki hitbeli meggyőződése nem tartozik az államra, azonban az államnak és a kormánynak kell, hogy legyen világos társadalomképe, amelynek az értékválasztásunk szerint a magyar jövő, a nemzeti azonosságtudat megőrzésén, a megmaradáson és a gyarapodáson kell alapulnia.
Tíz év után először 8,5 százalékkal több diák kezdte meg tanulmányait szakgimnáziumban, mint általános gimnáziumban tavaly, ez is jelzi, hogy a szakképzésé a jövő – mondta az innovációs és technológiai miniszter az országos szakképzési tanévnyitón szombaton Nyíregyházán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.