Míg a Disney a Csillagok háborúja-franchise egyes filmjeivel nem járt túl jól, az ugyancsak hozzá tartozó Marvel nagy dobása, a Bosszúállók utolsó része majdnem mindent vitt idén. A forintban számolva nagyjából 800 milliárdos bevételt hozó filmet itthon rekordnak számító 800 ezren látták, ami hozzájárult ahhoz, hogy néhány százalékponttal emelkedjen a hazai mozilátogatottság.
Az új Csillagok háborúja-trilógia utolsó része (december 1-jén kerül a mozikba) pedig hozzájárulhat ahhoz, hogy az év első részében elért látogatottsági növekedést év végére is megtartsák a moziüzemeltetők.
Vagyis idén nagyjából 4-5 százalékkal nagyobb látogatottsággal zárhatják az évet. Persze kérdés, hogy az őszi szezonban az olyan blockbusterek, mint az Az folytatása, a Joker, a Terminátor sokadik része, a Jégvarázs 2. és a Jumanji új része milyen fogadtatásra lel a magyar közönségnél.
Az már most borítékolható, hogy a legnagyobb durranás az új Csillagok háborúja lesz. Ám a film nem pusztán profit szempontjából érdekes, a nemzetközi fogadtatása nagyban meghatározhatja a Disney Stúdió következő néhány éves filmstratégiáját.
A következő kétéves időszakban négy-öt Marvel-filmet terveznek, de egyik sem olyan nagy cím, mint a Bosszúállók vagy akár a Csillagok háborúja volt.
A következő két év az útkeresésé lehet, és a Marvel átengedi kicsit a terepet a James Bond-, a Mission: Impossible- (M:I) vagy a John Wick-filmeknek. Ez idő alatt viszont ki kell termelődnie egy olyan Marvel-szuperhősös márkának, amely át tudja venni a stafétabotot a Bosszúállóktól. Ez nagy valószínűség szerint A galaxis őrzői lesz, de nagy kérdés, milyen szerepet szánnak középtávon a Fantasztikus 4-nek és persze az újraformált Pókembernek, amely szemmel láthatóan most megtalálta a jó irányt.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatják
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.