A Cafeteria TREND Magazin és a Klicker Consulting csapata arra vállalkozott, hogy a pawer.hu tematikus konferencián összegyűjtsék, hogy mik a kutyás munkahelyek, képzések, fejlesztések sikerkritériumai – áll a magazin közleményében.
Arra a kérdésre keresték a választ, hogy milyen pozitív vagy éppen negatív hatása lehet annak, ha kutyák vannak a munkahelyen, vagy éppen a fejlesztési folyamatokban.
A konferenciát megelőzően 136 munkavállaló és 97 vezető megkérdezésével vizsgálták azt, hogy miként vélekednek erről a területről a munkatársak.
A kutatás első körben azt vizsgálta, hogy milyen hatása lehet a kutyák jelenlétének munkahelyi környezetben.
A válaszadók 26 százaléka úgy nyilatkozott, hogy kifejezetten pozitív hatása van a kutyák munkahelyi jelenlétének, míg 24 százalék szerint ez a hatás inkább pozitív.
47 százalék szerint megosztaná a munkavállalók véleményét az állatok munkakörnyezetben való megjelenése.
Emellett mindössze 3 százalék tartja ezt kifejezetten negatívnak.
A vezetők válaszai pozitívabbak az átlagnál.
Náluk 27 százalék mondta azt, hogy kifejezetten pozitív hatásra számít, míg 31 százalék szerint inkább pozitív hatása lenne.
A munkavállalóknál ezek az értékek 26 és 20 százalék és 52 százalék szerint lenne ez a helyzet megosztó.
Ha a válaszadó életkorát is figyelembe vesszük, akkor az 50 év felettieknél a leggyakoribb az, hogy negatív jelzővel jellemezték ezt a helyzetet (8 százalék).
Azonban emellett 50 százalékra tehető náluk is azok aránya, akik pozitívnak gondolják a kutyák hatását a munkahelyen.
A 35 év alatti korosztálynál viszont jellemzően magas hányaddal (57 százalék) jelentkeztek azok a válaszok, akik szerint megosztó lehet egy ilyen munkáltatói döntés.
A kérdőív azt is vizsgálta, hogy a válaszadók szerint miként hatna a munkavállalók munkájának eredményességére, ha fejlesztési vagy stresszkezelési céllal jelennének meg kutyák a munkakörnyezetben.
Bár az előző kérdésre is nagy arányú pozitív válasz érkezett, ez az arány a tervezett, célzott kutyás jelenlét megítélésénél csak javult
– foglalja össze Fata László juttatási szakértő.
A válaszadók 27 százaléka úgy nyilatkozott, hogy kifejezetten pozitív hatása van a kutyák fejlesztési, stresszkezelési célú alkalmazásának, míg 33 százalék szerint ez a hatás inkább pozitív.
36 százalék szerint megosztaná a munkavállalók véleményét ez a munkáltatói lépés.
Emellett 4 százalék tartja ezt kifejezetten negatívnak.
Ennél a témánál mindössze néhány százalék eltérés mutatkozik a vezetők és a munkavállalók válaszai közt.
Ha a korosztályok válaszait hasonlítjuk össze, akkor ebben a kérdésben az 50 év feletti válaszadók kevésbé optimisták. 40 százalékuk tartaná az ilyen programokat megosztónak, míg 5 százalék szerint negatív hatása lenne.
Több mint 150 válaszadó részletesen is kifejtette, hogy milyen hatása lehet az egyes munkavállalókra, ha megjelenik a kutya a munkahelyi, üzleti környezetben. Emellett közel ennyien jellemezték azt a helyzetet is, hogy milyen hatása lenne a munkaközösségre az állatok jelenléte.
Sokan sorolták a lehetséges negatív hatásokat.
Hasonlóan sokan számoltak be sikeres bevezetésről, melynek következtében a nem kutyás munkatársaknál is csökkent a munkahelyi stressz, nyitottabb lett a munkatársak kommunikációja, összehozta a csapatot az átalakítás és örömteli lett a munkahelyi légkör.
Emellett többen említették, hogy az ügyfelekkel való kommunikációt is támogathatja a kutya jelenléte.
A kutyás munkavállalók pedig nem csak elkötelezettebbek lesznek, de könnyebben maradnak tovább a munkahelyen.
- A válaszokban megjelenő ellentmondásokból jól látszik, hogy az ilyen célú fejlesztésekhez összetett szakértői segítségre van szükség – összegzi Horváth-Tóth Boglárka a Klicker Consulting vezető trénere.
Az infrastruktúrát, jogi- és szervezeti szabályozást, munkavállalókat, szervezeti kultúránkat és nem utolsó sorban a kutyákat is fel kell készíteni arra, hogy a kutyabarát fejlesztések eredményeit a lehető legtöbb munkáltató élvezni tudja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.