A Financial Times ezres listája egyértelműen arra világít rá, hogy a leginnovatívabb vállalatok azok, amelyek a leggyorsabb fejlődésre képesek. A lista felsorolja azokat az európai vállalatokat, amelyek a legmagasabb bevételnövekedési rátát érték el a 2015. és 2018. közötti időszakban. A verseny idén még keményebb volt mint tavaly, hiszen ez alkalommal – az előző évi 37,7 százalék helyett – minimum 38,4 százalékos növekedési rátára volt szükség ahhoz, hogy valaki felkerüljön a rangos listára – derül ki az alapkezelő közleményéből.
Az európai vállalatok közül a magyar alapítású és tulajdonú nemzetközi divatmárka, a Nanushka, az előkelő 406. helyet szerezte meg.
„Hatalmas elismerés ez nem csak a Nanushka, de a GB & Partners számára is. Visszaigazolódik a munkánk, az Alapkezelő és a társtulajdonosok, valamint a management által befektetett rengeteg energia és erőfeszítés. Hatalmas lehetőséget láttunk a Nanushkában, ezért az általunk kezelt EXIM Növekedési Alap 2016 végén úgy döntött, hogy befektet a márkába. Azt hiszem ma már bátran kijelenthetjük, hogy ez egy jó döntés volt” – idézik Gubicza Ágostont, a GB & Partners Tőkealap-kezelő többségi részvényesét.
A Nanushka 2016-ot még 335 millió forintos árbevétellel zárta, 2019-ben ez az összeg már a 7 milliárdot is megközelítette (6,7 Mrd Ft volt), a viszonteladók száma pedig ebben az időszakban 60-ról 200-ra növekedett. A cég 2018 májusa óta nyereségesen működik, a 2019-es év pedig minden várakozást felülmúlt. 2019-ben 130 ezer terméket gyártott és adott el, az árbevétele pedig 228 százalékkal növekedett az egy évvel korábbihoz képest. A cég árbevételének 96 százaléka származik exportból, 4 százalékot a budapesti üzlet eladásai hoznak. A Nanushka mögött rendkívül mozgalmas év áll, hiszen a tavalyi az évben jött ki első férfi kollekciójával, továbbá októberben első magyar márkaként New York legdivatosabb részén nyitott üzletet, míg a 2020-as tavaszi-nyári női kollekció Párizsban aratott óriási sikert és a divatbloggerek, valamint a világsztárok mellett a legnagyobb luxusáruházak képviselői is elismerően beszélnek a brand-ről.
A 2019-es árbevételünk alapján még előkelőbb helyre számítunk, a Nanushka bekerülhet az első száz leggyorsabban növekvő, európai vállalat közé
– tette hozzá Baldaszti Péter, a Nanushka International Zrt. igazgatóságának elnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.