BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A „földhöz ragadt” pilóták elveszíthetik jogosítványaikat

A probléma világ több mint 290 ezer aktív pilótájának többségét érinti és amely megoldás nélkül a járványt követően is további gondokat okozhat.

A járvány miatt tartósan földre kényszerült a világ légitársaságainak legtöbb gépe. Leszámítva az így kieső bevételeket a légitársaságoknak egyéb kockázatokkal is meg kell birkózniuk, az így kialakult helyzetben.

Azok a pilóták, akik a koronavírus járvány idején nem szállhatnak fel, nem csupán pénzügyi kieséssel számolhatnak, de a kiesett repülési óraszámtól függően képesítésük is veszélybe kerülhet.

A képesítések előfeltételéül szolgáló tesztek nagy részét a „D szintű” szimulátorban lehet elvégezni

– mondta el a CNN-nek Adam Twidell, a PrivateFly vezérigazgatója, aki maga is tapasztalt pilóta.

„Ez a legmeghatározóbb és legvalóságosabb helyzeteket szimulálja” – akárcsak az igazi repülés.

A szimulátorok is fontos szerepet játszanak abban, hogy a pilóták képességei mindig „naprakészek” legyenek. Stresszt és félelmeket kiváltó helyzetek gyakorlására ez a legbiztosabb módszer.

Noha sok mindent el lehet végezni a számítógépes játékokkal, például a Microsoft Flight Simulator nevű alkalmazásával, értékelés, képesítés és igazolások tekintetében ez nem mérvadó.

Fotó: AFP

A pilótáknak valódi repülő szimulátorokhoz kell hozzáférniük.

De ahhoz, hogy ez megtörténjen, szimulátoroknak rendelkezésre kell állniuk. Például az Egyesült Királyságban számos, szimulációs eszközöket üzemeltető létesítmény bezárt.

Ráadásul bizonyos tesztek elvégzéséhez a szimulációt végző pilótán kívül a vizsgáztatónak is jelen kell lennie.

A korlátozások és a higiéniai előírások következtében

jelentős az egyes elérhető szimulátorok két rendelkezésre állása közti résidő. Ha a légitársaságok vissza akarnak térni a normál üzemeltetéshez, azt nem tudják azonnal megtenni.

– mondta Twidell a CNN Travel-nek.

Másik probléma a szimulátor költsége. Egyetlen óra szimulátorban töltött idő 300-400 dollárt tesz ki.

Ezenkívül a pilótáknak rendszeres tűzvédelmi vizsgákon is helyt kell állniuk. A képzés során füsttel elárasztott repülőgépbe kell bemenniük és a túlélőket evakuálni. Emellett elsősegély-tanfolyamok és személyzeti tréningek is vannak, amelyek során felmérik, hogy az adott gép személyzetének tagjai hogyan működnek együtt csapatként.

A probléma világ több mint 290 ezer aktív pilótájának többségét érinti és amely megoldás nélkül a járványt követően is további gondokat okozhat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.