A járvány miatt tartósan földre kényszerült a világ légitársaságainak legtöbb gépe. Leszámítva az így kieső bevételeket a légitársaságoknak egyéb kockázatokkal is meg kell birkózniuk, az így kialakult helyzetben.
Azok a pilóták, akik a koronavírus járvány idején nem szállhatnak fel, nem csupán pénzügyi kieséssel számolhatnak, de a kiesett repülési óraszámtól függően képesítésük is veszélybe kerülhet.
A képesítések előfeltételéül szolgáló tesztek nagy részét a „D szintű” szimulátorban lehet elvégezni
– mondta el a CNN-nek Adam Twidell, a PrivateFly vezérigazgatója, aki maga is tapasztalt pilóta.
„Ez a legmeghatározóbb és legvalóságosabb helyzeteket szimulálja” – akárcsak az igazi repülés.
A szimulátorok is fontos szerepet játszanak abban, hogy a pilóták képességei mindig „naprakészek” legyenek. Stresszt és félelmeket kiváltó helyzetek gyakorlására ez a legbiztosabb módszer.
Noha sok mindent el lehet végezni a számítógépes játékokkal, például a Microsoft Flight Simulator nevű alkalmazásával, értékelés, képesítés és igazolások tekintetében ez nem mérvadó.
A pilótáknak valódi repülő szimulátorokhoz kell hozzáférniük.
De ahhoz, hogy ez megtörténjen, szimulátoroknak rendelkezésre kell állniuk. Például az Egyesült Királyságban számos, szimulációs eszközöket üzemeltető létesítmény bezárt.
Ráadásul bizonyos tesztek elvégzéséhez a szimulációt végző pilótán kívül a vizsgáztatónak is jelen kell lennie.
A korlátozások és a higiéniai előírások következtében
jelentős az egyes elérhető szimulátorok két rendelkezésre állása közti résidő. Ha a légitársaságok vissza akarnak térni a normál üzemeltetéshez, azt nem tudják azonnal megtenni.
– mondta Twidell a CNN Travel-nek.
Másik probléma a szimulátor költsége. Egyetlen óra szimulátorban töltött idő 300-400 dollárt tesz ki.
Ezenkívül a pilótáknak rendszeres tűzvédelmi vizsgákon is helyt kell állniuk. A képzés során füsttel elárasztott repülőgépbe kell bemenniük és a túlélőket evakuálni. Emellett elsősegély-tanfolyamok és személyzeti tréningek is vannak, amelyek során felmérik, hogy az adott gép személyzetének tagjai hogyan működnek együtt csapatként.
A probléma világ több mint 290 ezer aktív pilótájának többségét érinti és amely megoldás nélkül a járványt követően is további gondokat okozhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.