A dohányipari cégek évente több mint 8 milliárd dollárt költenek marketingre és hirdetésekre. Európában növekszik az e-cigarettát használók aránya, ami együtt jár a szív- és tüdőbetegségek kockázatának növekedésével. Az fiatalok körében egyre népszerűbb e-cigarettában található nikotin rendkívül erős függőséget okozó anyag, amely károsíthatja a gyermekek szervezetét, fejlődését. Az új nikotin- és dohánytermékek dohányipar általi bevezetése a gyerekeket és kamaszokat mint új fogyasztókat célzó marketing taktikákkal történik.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) kampánya idén a fiatalok védelmében mozgósít a dohányipar manipulációja ellen és a dohányipari termékeket elutasító új generáció védelmében. A fiataloknak joguk van megismerni a dohányipar taktikáit és dohányipari termékek káros hatását annak érdekében, hogy ellen tudjanak állni az iparág manipulációinak
– írják.
A WHO üdvözli a magyar kormány által bevezetett átfogó törvénymódosítási csomagot, amely összhangban áll a WHO Dohányzás-ellenőrzési Keretegyezményével, s melynek fontos eleme
A magyar kormány az új dohányipari termékek magyar piacon való megjelenését ugyanúgy szabályozta, mint a hagyományos dohányipari termékeket.
A Magyar Ifjúsági Dohányzásfelmérés (2020) nemrég nyilvánosságra hozott eredményei reménykeltőek, mivel azt mutatják, hogy a 7-9-ik osztályos tanulók esetében a 2012-ben mért 57 százalékos dohányzási arány 33 százalékra csökkent 2020-ban.
2020-ban a tanulók otthoni passzív dohányzásnak való kitettsége is csökkent, az iskoláskorú gyerekek 17 százaléka él olyan családban, ahol jelenlétükben mások dohányoznak. A felmérés ugyanakkor azt mutatja, hogy
az elektromos cigarettát kipróbálók száma a 2016-ban mért 23 százalékról 2020-ban 32 százalékra nőtt, ráadásul az is aggasztó, hogy egyre fiatalabbak a cigarettát első alkalommal kipróbálók gyerekek.
Ezért rendkívül fontos, hogy az egész társadalom támogassa azokat a fiatalokat, akik elutasítják a dohányipar termékeit. A támogatás jeleként a WHO Magyarországi Irodája, valamint az Emberi Erőforrások Minisztérium Dohányzás Fókuszpontja rajzpályázatot hirdetett az egész országban 11-15 éves gyerekek számára.
Nagy örömmel vettük a hatalmas érdeklődést. A pályázatok képet adnak arról, hogy mit gondolnak a fiatalok a dohányzásról. Pontosan tudják, milyen súlyos következményekkel jár a dohánytermékek fogyasztása, sok alkotásban megjelenik az egyéni felelősség a környezetük iránt és a saját egészségükkel kapcsolatban. Ezt a tudatosságot kell a fiatalokban erősíteni, hiszen a jövő az ő kezükben van
– nyilatkozta Dr. Ledia Lazeri, a WHO Magyarországi irodájának vezetője.
A pályázat három nyertese: M. Zsófia, 11 éves (Debrecen), G. Zoé, 14 éves (Sükösd), L. Benedek 15 éves (Győr).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.