A dubaji világkiállítás magyar megjelenésének előkészítéséért, szervezéséért és lebonyolításáért felelő Expo 2020 Magyarország Nonprofit Kft.-t nem érte váratlanul a halasztás ténye, miután a koronavírus megjelenése óta folyamatosan konzultál a világkiállítás szervezőivel és a kormánnyal – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). Az önálló nonprofit szervezet tavaly márciusban bejelentett alapításán túl az is jelzi, hogy milyen fontosnak tartja az állam a világkiállításon való sikeres hazai részvételt, hogy
e célra két részletben csaknem 21 milliárd forintot különítettek el, amelyből mintegy 8 milliárdot már tavaly fel lehetett használni, a többit pedig az idén.
Az MTÜ-nél hangsúlyozták: azon dolgoznak, hogy ne igényeljen pluszforrást a halasztás, az Expo 2020 előkészít egy átütemezési tervet, és megteszi a szükséges, költséghatékonyságot eredményező lépéseket.
A Makovecz Imre szellemiségében épülő magyar pavilon tervezési és kivitelezési munkálatai az ütemterv szerint haladnak, az építkezést folytatják – hangsúlyozták a turisztikai ügynökségnél. Hozzátették: úgy gondolják, hogy ha egy évvel később is, de ez a pavilon lesz az egyik legkülönlegesebb helyszín a világkiállításon. Az MTÜ tájékoztatása szerint a jelenleg is Dubajban tartózkodó tíz ács és a háromfős segítő személyzet jól van és egészséges. Naponta egyeztetnek velük, és az Expo 2020 is kiemelt figyelmet fordít az ott dolgozók leghigiénikusabb munkakörülményeinek megteremtésére.
Az 1881 négyzetméteres magyar pavilont 10,6 milliárd forintért a West Hungária Bau, valamint az Épkar közös cége, a WHB-Épkar építi fel az Európai Unió közbeszerzési értesítőjében, a TED-ben korábban megjelentek szerint. Lapunk úgy tudja, a Békés megyei Gyomaendrődön sikeres próbaépítkezés előzte meg a faszerkezetű épület alkotóelemeinek Dubajba szállítását, amelyhez Antonov–124 típusú teherszállító repülőgép bérlésére volt szükség.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.