Egy új tanulmány szerint a gyerekek az elmúlt hónapokban kevesebb figyelmet fordítottak a számítógépes játékokra, főként a világjárvány kezdete előtti időszakhoz képest – derül ki a Kaspersky közleményéből.
Az egész világra kiterjedő COVID-19 koronavírus-járvány következtében a gyerekeknek otthonról kellett folytatni a tanulmányaikat digitális úton. Sok szülő is otthonról dolgozott, és több időt töltött a családjával a kijárási korlátozások alatt.
Bár a szinte folyamatos össze- és bezártság nyilvánvalóan kihívást jelenthetett mind a gyerekek, mind a felnőttek számára, fontos, hogy a szülők mindig tudják, mivel foglalkoznak a gyerekek, és
ezt a mostani időszakot lehetőségként használják fel a családon belüli kapcsolatok szorosabbra fűzésére.
Szerencsére azonban legalább egy tevékenység miatt kevésbé kell aggódniuk. A Kaspersky legújabb jelentése szerint – amely a Kaspersky Safe Kids szoftvert Windows és macOS platformon használóktól a Kaspersky Security Network (KSN)1 által gyűjtött anonim adatok alapján készült – a gyerekek a kijárási korlátozások alatt kisebb érdeklődést mutattak a személyi számítógépeken játszható játékok iránt.
2020. március és 2020. május között az ezen kategória iránti érdeklődés egyenletesen csökkent az év első két hónapjához viszonyítva.
Ez a csökkenés csak a Windows esetében mérvadó, mivel a gyerekek még most is sokkal nagyobb valószínűséggel játszanak számítógépes játékokat Windowsos számítógépeken, mint Mac gépeken.
Ennek valószínűleg az lehet az egyik oka, hogy a számítógépes játékok zömét kifejezetten a Windowshoz fejlesztik:
a népszerű online játékáruházakban, mint például a Steamen sokkal kevesebb játék kapható macOS-hoz.
„A személyi számítógépen játszható játékok iránti érdeklődés csökkenése azzal magyarázható, hogy a gépeket most többet kellett más tevékenységekhez használni. Például az oktatásban is könnyebb személyi számítógépről részt venni, mint mobil eszközről. Láthatjuk, hogy bár a gyerekek az idejük nagy részét otthon töltik, bölcsen használják a számítógépeket, és nem érzik szükségét annak, hogy belevessék magukat a videó-játékokba” – mondta Anna Larkina, a Kaspersky webtartalom-elemzője.
Hogy a gyerekeket pozitív játékélmények érjék a világjárvány idején, a Kaspersky a következőket javasolja:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.