Június 5-től korlátozásmentesen lehet utazni Ausztria, Csehország és Szlovákia területeire, azaz nincs szükség negatív koronatesztre és a 2 hét karanténkötelességet is eltörölték – derül ki a Magyar Turisztikai Ügynökség közleményéből. Ezen intézkedéseknek köszönhetően az utazási hajlandóság tovább emelkedtet az elmúlt hetekben,
a szállásfoglalással kapcsolatos említésszámok 66 százalékkal magasabbak voltak, mint a rendelet előtt.
Habár a magyarok 40 százaléka szerint nincs ok a félelemre a járvány utáni turisztikai utazásokkal kapcsolatban, a tavalyi évhez képest továbbra is alacsony szinten áll a turizmus.
A magyarok 67 százaléka utazik évente belföldön, külföldre pedig 26 százalékuk látogat el. Hazánkon belül autót használnak vágyott úticéljuk eléréséhez a kirándulók, külföldre pedig leginkább repülőgéppel utaznak, aminél kiemelt szempont, hogy közvetlen, charter járat legyen.
A közösségi média rendszeres vizsgálata alapján kiderült, hogy
A tavalyi évhez képest 11 százalékkal népszerűbbek az 1 napos kiruccanások, főképp az aktív szabadidős tevékenységek és a városlátogatások, a gyógyfürdők iránt azonban hanyatlani látszik a kereslet. Leginkább a Budapesttől alig 60 kilométerre fekvő Katalinpuszta, a Balaton-felvidék, a Parádsasváron található Károlyi-kastély és szomszédos Ausztriában fellelhető Kittenberger élménykert jelent meg kedvelt célpontként a magyar kirándulók között. Akik több napra utaznak el (39 százalék), kifejezetten a wellness-hétvégéket, az 1 hetet nyaralni vágyók (12 százalék) pedig a külföldi desztinációkat részesítik előnyben. Külhoni desztinációk esetén magas a kinnrekedéstől való félelem.
Mindhárom utazástípus esetében (1 napos, hétvégi, 1 hetes) a Facebook a legaktívabb tartalomforrás, élménymegosztás az Instagramon leginkább a hétvégi utazások kapcsán jelenik csak meg. Az utazási tervekről szóló videós bejegyzésekből 100 százalékkal több tartalom került ki az előző időszakhoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.