A forma-1 bevétele az év áprilistól júliusig tartó szakaszában a tavalyi 620 millió dollárról mindössze 24 millió dollárra zuhant, miután a COVID-19-válság a versenynaptár első felét eltörölte – olvasható a motorsport.com oldalán.
A cég a bevételeit általában a versenyhétvégéken szedi be, azonban a járvány miatt fejreállt versenynaptár révén végül nem volt egy verseny sem megtartva, míg 2019-ben hét futam, azaz a szezon harmada lett megrendezve ebben a negyedévben.
Idén ebben az időszakban csak a nem futamokhoz kapcsolódó szponzori bevételeket tudták jövedelemként elkönyvelni, és
míg tavaly ilyenkor 14 millió dolláros profitra tett szert a sorozat, idén június végéig 136 millió dollárt (kb. 39 milliárd forintot) vesztettek.
Jelentésében a Liberty leírja, a 10 F1-csapat áprilistól júniusig nem kapott pénzt, mivel „nem volt elkönyvelve semmilyen kiadás, miután az ilyen kifizetéseket arányosan, a versenyhétvégék mellett folyósítjuk.”
Bár a július és szeptember közé beiktatott 10 versenynek hála itt már lesz némi bevétele a sorozatnak, így is jóval kisebb lesz, mint tavaly ilyenkor.
Csupán a TV-közvetítések és a szponzori díjak lesznek kifizetve,
míg a Forma-1 például fizetett Silverstone-nak, hogy rendezzen versenyeket.
A Liberty szavaival: „Mivel 2020 második negyedévében nem voltak versenyek, a bevételek forgalma korlátozott volt, mivel a Forma-1 elsődleges bevételei ebben az időszakban csupán a nem versenyekkel kapcsolatos szponzori szerződésekből származtak.
Versenypromóciós és közvetítési jogokért nem folyt be semmi, ehhez hasonlóan más F1-es bevételi források is nullára csökkentek,
például a Paddock Clubból, vagy más eseményalapú, vagy TV-produkciós tevékenységekből.
A cég hozzátette, hogy ezek az összegek „elsősorban a megrendezésre nem kerülő futamok és a nem létfontosságú költések elhalasztása” miatt csökkentek,” míg „az F1 bizonyos költségcsökkentési lépéseket hozott meg a második negyedben, például az említett költséghalasztást, fizetés- és bónuszcsökkentéseket.”
Az F1 emellett a kormány által támogatott kényszerszabadságokat is kihasználta munkaerejének nagyjából 50 százalékán különböző időszakokban. A személyzeti kiadások a harmadik negyedévben visszatérhetnek normálisabb szintekre,
mivel a szezon kezdetével a kényszerszabadságon lévők nagy része visszatérhetett dolgozni.
A Liberty jelentésében Chase Carey vezérigazgató konkrét számokról nem tett említést, inkább a szezon startjáról beszélt:
„Izgatottan tértünk vissza a pályára júliusban, mára pedig öt futamot tudtunk le a számításunk szerint 15-18 futamos szezonból. A szünet alatt folytattuk az utat a 2021-es csökkentett költségvetési plafon felé és új közvetítési, illetve szponzori szerződéseket kötöttünk.”
A BBC időközben meg nem nevezett bennfentes forrásra hivatkozva arról számolt be, hogy a koronavírus-járvány miatt (Da Nangban megemelkedett a vírusos esetek száma) elképzelhető, hogy novemberben sem tudják pótolni az áprilisról elhalasztott Forma-1-es Vietnami Nagydíjat, és Hanoi helyett Jerezben vagy Isztambulban versenyezhet a mezőny.
Kiemelt kép: ANDREW BOYERS / POOL / AFP
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.