BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csak minden tizedik magyar szokott adományozni

A Generali felmérése a 18-59 éves hazai lakosság körében készült, és az adományozási hajlandóságot vizsgálta.

A szomorú tény ellenére, hogy a magyar lakosság több mint 90 százaléka gondolja úgy, hogy nem kell rendszeresen adományoznia, mégis van egy nyitottság bennük, hogy többet fizessenek egy termékért, szolgáltatásért, ha azzal egy jó ügyet támogathatnak – derült ki a Generali Biztosító reprezentatív kutatásából.

A Generali felmérése a 18-59 éves hazai lakosság körében készült, és az adományozási hajlandóságot, az adományozás leginkább kedvelt formáit és a támogatottak csoportját vizsgálta. A kutatás alapján az adományozási hajlandóság tekintetében még bőven rejlik fejlődési potenciál a magyar lakosságban, ugyanis

a válaszadók csupán 8 százaléka adományoz rendszeresen. 62 százalék néha, a válaszadók 30 százaléka pedig soha nem szokott adományozni.

Fotó: Shutterstock

A rendszeresen adományozók körében a 40-49 éves, felsőfokú végzettségű, Budapesten és megyeszékhelyen élő lakosok voltak a legtöbben. Külön érdekesség, hogy a rendszeresen adományozók között a nők és férfiak fele-fele arányban voltak jelen, így a kevésbé érzelmesnek tekintett férfiak is ugyanúgy adományozó kedvűek, mint hölgy társaik.

A beteg gyermekeket támogatjuk

A kutatás arra is rávilágított, hogy a magyar lakosság leginkább anyagi támogatás formájában szeret adományozni:

69 százalék az adó 1 százalék felajánlásával teszi ezt meg, közel felük pedig esetenkénti anyagi támogatással. A válaszadók harmada esetenkénti tárgyi adományokat juttat el a rászorulóknak, 15 százalék pedig véradással segít.

A válaszadók véleménye a leginkább támogatásra szoruló csoportokat illetően kevésbé volt egyöntetű, a legfontosabb 3 kategóriába:

  • a beteg gyermekek (53 százalék),
  • az állatmenhelyek (43 százalék)
  • és a rászoruló gyermekek (39 százalék) támogatását sorolták.
  • Ezeken kívül támogatásra érdemes területnek tartják még a betegségekkel kapcsolatos szervezetek munkáját, a koraszülött ellátást és természeti értékeink megóvását.

    Hajlandóak vagyunk többet fizetni, ha tudjuk, hogy miért

    Az adományozás, rászorulók támogatása esetén örök kérdés, hogy ez kinek a felelősségi körébe tartozik leginkább – egyéni, vállalati, vagy közösségi vállalásnak kell lennie.

    A kutatás során megkérdezettek 61 százaléka egyetértett abban, hogy a nagyvállalatoknak az is a feladatai közé tartozik, hogy a társadalom rászoruló rétegeinek támogatásában hangsúlyos részt vállaljanak magukra.

    A felmérés során az is kiderült, hogy az alacsonyabb adományozási kedv ellenére, hajlandóak többet fizetni egy termékért, szolgáltatásért, ha a díjnak egy bizonyos százaléka a jó ügyek támogatását célozza, azonban ebben az esetben rendkívül fontos a transzparencia.

    Azaz a válaszadók 55 százaléka azért cserébe, hogy többet fizet, tudni szeretné, hogy pontosan miért teszi ezt, leginkább a bizonytalanság, vagy egy esetleges átverés elkerülése érdekében.

    Kis segítséggel is világokat teremthetünk

    A konkrét tárgyi támogatások mellett a Generali most cégcsoport szinten egyedi lépésre szánta el magát. A megújított TöbbMilliós Segítség balesetbiztosítás megkötésével közösen – az ügyfelei és a biztosító – a biztosítási díj 10 százalékával támogathatják a THSN az Újszülöttekért Programot. A termék többek között olyan új kockázati elemeket is tartalmaz, mint a fogtörés, baleset következtében szükségessé vált plasztikai beavatkozások és kerekesszék-térítés.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.