NAT kompatibilis, ingyenes digitális pénzügyi-gazdasági oktatási programot indít általános- és középiskolásoknak az OTP Fáy András Alapítvány. A koronavírus-járvány megfékezése érdekében hozott korlátozó intézkedések az egész világon ráirányították a figyelmet a digitális oktatási programok szükségességére – mondta Mészáros Tamás, az OTP Fáy András Alapítvány kuratóriumának elnöke.
Gróf Henrik Balázs, az alapítvány oktatás-szakmai igazgatója emlékeztetett: eddig leginkább a személyes oktatásra helyezték a hangsúlyt – ennek köszönhetően
2012 óta már több mint 120 ezer iskolás korú gyermeknek, illetve felnőttnek nyújtottak pénzügyi, gazdasági, gazdálkodási képzést.
A képzések keretében eddig kiemelt hangsúlyt kapott a digitalizáció, hiszen tudható volt, hogy a fiatalok számára egyre fontosabbak az élményalapú megoldások, a digitális bennszülöttek számára a mindennapok része, hogy informatikai eszközöket és megoldásokat használnak.
Azt már a vírus megjelenése előtt tapasztalták a Fáy szakemberei, hogy több oktató jelezte, hogy a személyes képzésekre nehezen tudnak eljönni a fiatalokkal, a pandémia kapcsán ugyanakkor még inkább előtérbe került a digitális oktatás.
Gróf Henrik Balázs szerint az elmúlt hónapokban ezért indult el a digitális fejlesztés, amelynek keretében igyekeztek megfelelni annak az elvárásnak, hogy a NAT-ba integrálható tudásanyagot építsenek fel,
amelyet az iskolai keretek között – a 45 perces órarendbe illesztve – lehet leadni.
Az új oktatási programhoz készültek távoktatási videók, lehetővé válnak streaming közvetítések és rendelkezésre áll egy e-learning applikáció is a tudásanyag elsajátítására. A program egyelőre a pénzügyi-gazdasági tananyag elsajátítását támogatja,
ám a digitális felépítés a későbbiekben egyéb tananyagok digitális formában történő elkészítését is támogatni tudja.
Dr. Aáry-Tamás Lajos, az Oktatási Jogok Biztosa szerint a pandémia idején az egyik napról a másikra kellett átállni a digitális oktatásra, ami kaotikus állapotokat okozott. Sok bizonytalanság volt tapasztalható, mindenki kapkodott – így jöttek létre például a facebook-csoportok, noha elvben a gyermekeknek nem lenne lehetősége arra, hogy saját fiókjuk legyen, vagy így írt elő videós feladatrögzítést a gyerekeknek (és szülőknek) egy-egy tanár, aki önmagában nem tudott saját anyagot felhelyezni a netre.
Amit csináltunk, azt nem lehet digitális oktatásnak nevezni, ezekben a hónapokban digitális túlélést, dzsungelharcot folytattunk
– mondta az ombudsman, aki szerint ugyanakkor az első szakaszt összességében mégis sikeresnek lehetett ítélni. Azt például sikerült elérni, hogy a tanár presztízse komolyan megnőtt a szülők szemében a gyerekek otthon töltött hetei és otthoni tanulásuk során szerzett tapasztalatok alapján.
Mára már előnyben vagyunk, hogy a tanárok a tapasztalatok alapján már tudják, hogy mi a jó a digitális oktatásban és mi az, amire nem használható ez a megoldás. A fő feladat az, hogy mostantól professzionális megoldásokat kínáljunk a tanulóknak és pedagógusoknak is – mondta Aáry-Tamás Lajos.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.