Öt évvel ezelőtt debütált a BMW kisebb plug-in hibrid hajtása, amelynél az 1,5-es turbómotor hajtja az első kerekeket, a hátsókat egy villanymotor. Az évek során annyit változott a felállás, hogy a benzinmotor teljesítménye 136-ról 125 lóerőre csökkent, miközben a villanymotor 88 helyett már 96 lóerős; a maximális nyomatékértékek nem változtak, tehát csak a programozás eredménye, hogy 224-ről 220 lóerőre csökkent a rendszerteljesítmény.
A 4,5 méternél rövidebb X1-es még városban is kezelhető méretű, miközben az utastere kellően tágas akár négy felnőttnek is. A csomagtér az akkumulátor miatt alaphelyzetben „csak” 450 literes, a töltőkábelnek így is marad hely a padló alatt. A bruttó 10, nettó 8,8 kilowattóra kapacitású akkumulátorral 54-57 kilométeres elektromos hatótávolságot ígérnek, a gyakorlatban különösebb odafigyelés nélkül lehet 50 kilométert elérni.
Kellően lassít energia-visszatermeléssel is az autó, kis gyakorlással már szinte fékpedál használata nélkül lehet haladni. Nemcsak plug-in autóként, hanem hibridként is takarékos az X1-es, lemerült akkumulátorral haladva 6,0 liter körüli átlagfogyasztással lehet számolni, és mivel a gyorsításoknál-előzéseknél ilyenkor is számíthatunk a villanymotor segítségére, nem tűnik gyengének az autó.
mégis attraktívvá teszi az X1 xDrive25e-t, hiszen a technológia költségei miatt a nem prémiumgyártók is közel ennyiért kínálják a plug-in hibrid hajtású kompakt szabadidő-autóikat; igaz, azok jellemzően már csúcsfelszereltségűek, míg a BMW-nél szokás szerint nyugodtan lehet még válogatni az extrák listájáról. A tesztautó mintegy ötmillió forint értékű pluszt tartalmazott, beleértve a sportos megjelenésért és a kissé feszes rugózásért (19 colos felni) felelős M Sport csomagot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.