BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Digitális előadóterem készült diákoknak az online oktatáshoz

Digitálisan jegyzetelhető előadások, otthon is visszanézhető tananyag, interaktív táblák és előadások, integrált rendszerek segítik a diákokat.

A koronavírus-világjárvány idején előtérbe került online távoktatást segíti az a digitális előadóterem, amelyet magyar innovációként a Visual Europe Project Kft. hozott létre.

Az előadóteremben digitálisan jegyzetelhető előadások, otthon is visszanézhető és értékelhető tananyag, interaktív táblák, interaktív előadások, integrált rendszerek segítik a diákokat.

A SmartEdu nevet viselő, kutatás-fejlesztési projekt egységesíti és tudományosan validálja a világszerte használt különféle megoldásokat. A rendszer a https://smartedu.hu/ oldalon történő regisztrációt követően perceken belül használható, csupán egy átlagos számítógép vagy okostelefon szükséges hozzá.

Élményszerűbb, interaktívabb tanulást, valamint a tananyag hatékonyabb elsajátítását teszi lehetővé a hallgatók számára az az új típusú digitális felsőoktatási rendszer, amelyet az Visual Europe Project Kft. alakított ki a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával megvalósult programban.

A SmartEdu nevet viselő magyar innováció jelentős segítséget nyújthat a koronavírus-világjárvány idején előtérbe került digitális távoktatás fejlesztésében.

Botond Szabolcs, az Visual Europe Project Kft. ügyvezetője elmondta, hogy az oktatási intézmények digitalizációja az elmúlt évek fejlesztései ellenére is messze van a diákok digitalizációs szintjétől, illetve attól a szinttől, amelyet a koronavírus-világjárvány okozta helyzet követelne. Egyre több külföldi és hazai felsőoktatási intézményben vannak szigetszerűen működő innovatív megoldások, ezek azonban nem képeznek egységes és méréseken alapuló, validált rendszert.

Azt vizsgáltuk a projektben, hogyan alakítsunk ki azt környezetet, ami a leghatékonyabban segíti a már a digitalizáció világába beleszületett diákok tanulását

– fogalmazott.

Fotó: Shutterstock

A kutatás-fejlesztési projekt eredménye egy olyan digitális eszközparkot és újszerű oktatási módszertant magába foglaló egységes, digitális felsőoktatási rendszer, amely a hazai és a külföldi oktatási intézmények számára felhasználható, testre szabható megoldást jelent, és amely jelentősen hozzájárulhat a hagyományos oktatási módszertanról a digitális oktatási rendszerbe történő átmenethez.

A cég több hazai egyetemmel együttműködve egy demonstrációs termet is kialakított. Itt valós helyzetet teremtve tudták tesztelni a hallgatók a digitális szolgáltatási csomagot. A demó teremben biztosított volt az egyetemi környezet, aktív hallgatói státusszal rendelkező diákok fognak aktuális kurzust hallgatni.

A hallgatókat többek között interaktív táblák, digitálisan rögzített előadások segítik. A diákok bármikor visszanézhetik az előadásokat, és digitális jegyzeteket készíthetnek a tanuláshoz.

Az egyedileg fejlesztett innovatív rendszer egyrészt megteremti a létező digitális eszközök és megoldások optimális egységét, másrészt a rendszer hatékonysága, annak hallgatói figyelemre, pedagógiai hatékonyságra gyakorolt hatása éles környezetben kerül tesztelésre és tudományos kiértékelésre.

A rendszer fontos tulajdonsága, hogy méréseken alapul, így a leghatékonyabb digitális oktatási megoldások jelennek meg egy integrált szolgáltatási csomagban, mely a jövőben minden felsőoktatási intézmény számára rendelkezésre áll.

A 143 millió 948 ezer 640 forintból, 2020. október 31-ig megvalósult projekt a későbbiekben a közoktatási és felnőttképző intézmények számára is elérhető lehet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.