A koronavírus-világjárvány idején előtérbe került online távoktatást segíti az a digitális előadóterem, amelyet magyar innovációként a Visual Europe Project Kft. hozott létre.
Az előadóteremben digitálisan jegyzetelhető előadások, otthon is visszanézhető és értékelhető tananyag, interaktív táblák, interaktív előadások, integrált rendszerek segítik a diákokat.
A SmartEdu nevet viselő, kutatás-fejlesztési projekt egységesíti és tudományosan validálja a világszerte használt különféle megoldásokat. A rendszer a https://smartedu.hu/ oldalon történő regisztrációt követően perceken belül használható, csupán egy átlagos számítógép vagy okostelefon szükséges hozzá.
Élményszerűbb, interaktívabb tanulást, valamint a tananyag hatékonyabb elsajátítását teszi lehetővé a hallgatók számára az az új típusú digitális felsőoktatási rendszer, amelyet az Visual Europe Project Kft. alakított ki a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával megvalósult programban.
A SmartEdu nevet viselő magyar innováció jelentős segítséget nyújthat a koronavírus-világjárvány idején előtérbe került digitális távoktatás fejlesztésében.
Botond Szabolcs, az Visual Europe Project Kft. ügyvezetője elmondta, hogy az oktatási intézmények digitalizációja az elmúlt évek fejlesztései ellenére is messze van a diákok digitalizációs szintjétől, illetve attól a szinttől, amelyet a koronavírus-világjárvány okozta helyzet követelne. Egyre több külföldi és hazai felsőoktatási intézményben vannak szigetszerűen működő innovatív megoldások, ezek azonban nem képeznek egységes és méréseken alapuló, validált rendszert.
Azt vizsgáltuk a projektben, hogyan alakítsunk ki azt környezetet, ami a leghatékonyabban segíti a már a digitalizáció világába beleszületett diákok tanulását
– fogalmazott.
A kutatás-fejlesztési projekt eredménye egy olyan digitális eszközparkot és újszerű oktatási módszertant magába foglaló egységes, digitális felsőoktatási rendszer, amely a hazai és a külföldi oktatási intézmények számára felhasználható, testre szabható megoldást jelent, és amely jelentősen hozzájárulhat a hagyományos oktatási módszertanról a digitális oktatási rendszerbe történő átmenethez.
A cég több hazai egyetemmel együttműködve egy demonstrációs termet is kialakított. Itt valós helyzetet teremtve tudták tesztelni a hallgatók a digitális szolgáltatási csomagot. A demó teremben biztosított volt az egyetemi környezet, aktív hallgatói státusszal rendelkező diákok fognak aktuális kurzust hallgatni.
A hallgatókat többek között interaktív táblák, digitálisan rögzített előadások segítik. A diákok bármikor visszanézhetik az előadásokat, és digitális jegyzeteket készíthetnek a tanuláshoz.
Az egyedileg fejlesztett innovatív rendszer egyrészt megteremti a létező digitális eszközök és megoldások optimális egységét, másrészt a rendszer hatékonysága, annak hallgatói figyelemre, pedagógiai hatékonyságra gyakorolt hatása éles környezetben kerül tesztelésre és tudományos kiértékelésre.
A rendszer fontos tulajdonsága, hogy méréseken alapul, így a leghatékonyabb digitális oktatási megoldások jelennek meg egy integrált szolgáltatási csomagban, mely a jövőben minden felsőoktatási intézmény számára rendelkezésre áll.
A 143 millió 948 ezer 640 forintból, 2020. október 31-ig megvalósult projekt a későbbiekben a közoktatási és felnőttképző intézmények számára is elérhető lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.