Júniusig biztosan nem lesznek még online kiállítások sem a Hungexpo szervezésében, noha a szezonnyitó AgromashExpót a vásárszervező cég sikeresnek könyvelte el, miután az
négy nap alatt 12 ezer virtuális standlátogatót vonzott.
A Hungexpo ennek ellenére a kiállítókkal és a szakmai partnerekkel egyetértésben úgy döntött, hogy a március 18–21-re meghirdetett FeHoVát és a vele egy időben tervezett Budapest Boat Show-t az idén nem tartja meg – tájékoztatta a Világgazdaságot Szilvási Krisztina kereskedelmi igazgató. Mint hozzátette, partnereikkel együtt biztosak benne, hogy 2022-ben már sikeres és eredményes kiállítást rendezhetnek. A tervek szerint a vadászati világkiállításon szeptember 30. és október 3. között külön pavilonban jelentkezik majd a FeHoVa+ program.
Egy hónap múlva, április 14–18. között került volna sorra – a másfél hónappal ezelőtti tervek szerint még virtuálisan – a Construma, a Hungarotherm és OtthonDesign otthonteremtési kiállítási csokor, amely néhány héttel később, június 2–6. között nyílik meg, méghozzá hibrid formában, a fizikai és az online térben egyaránt látogatható módon. Az időrendben eredetileg is ezt követő Mach-Tech és az Ipar Napjai szakkiállításokat pedig május 10–13. helyett június 15–18. között rendezi meg a Hungexpo, ugyancsak hibrid felállásban.
Folyamatos az egyeztetés a kiállítókkal és a partnerekkel az Utazás kiállítással kapcsolatban is, amelyet a február elején közzétett kiállítási naptár szerint május 6–9. között terveztek megrendezni virtuálisan.
Mostanra az online változatot törölték, és egyelőre nem kapott új időpontot a rendezvény. Ez a szakkiállítás volt egyébként tavaly az utolsó, amelyet a pandémia előtt, még február végén meg tudtak tartani a kőbányai vásárvárosban.
A rendezvény külföldi díszvendége pedig éppen a koronavírus-járvánnyal az európai országok közül elsőként szembenéző Olaszország volt.
Ami a Hungexpo kiállítási koncepcióját illeti, abban nincs változás – jelezte kérdésünkre a kereskedelmi igazgató. Továbbra is az élő rendezvényekben hisznek, közben azonban megteremtették az alapjait a hibrid és a virtuális eseményeknek is. Amikor élő rendezvényre nincs lehetőség, megvizsgálják a virtuális megvalósítás lehetőségét – mondta.
Egyértelművé vált, hogy a rendezvénypiacot rövid és hosszú távon is átírta a pandémia, amelynek lecsengése után sem lesz már minden olyan, mint korábban.
Rövid távon a mennyiségi változás szembetűnő, a szektor szereplői gyakorlatilag egy éve a tartalékaikat élik fel, hiszen a tavalyi rendezvények 80 százalékát lemondani kényszerültek, és arra számítanak, hogy az idén is akár 80 százalékkal kevesebb rendezvényt lehet megtartani, mint a járvány előtt, 2019-ben. Erre már a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (Maresz) februári felmérése rámutatott. A piaci szereplők még a járvány harmadik hulláma előtt is óvatos optimizmussal nyilatkoztak, a megkérdezettek több mint fele úgy ítélte meg, hogy a harmadik negyedévben várható a rendezvénypiac helyzetének javulása. Csaknem 40 százalékuk viszont csak 2022-től lát erre esélyt, 7 százalékuk pedig még későbbre prognosztizálja a javulást. A felmérésben részt vevők 40 százaléka szerint az események felénél vagy még nagyobb arányban lesz elvárás a hibrid opció, tizedük úgy véli, hogy az események élő online közvetítése alapkövetelmény lesz a piacon.
Beszédes, hogy a járvány miatt ellehetetlenült élő események kevesebb mint 20 százalékát tudták pótolni az online térben, ráadásul ezek jövedelmezősége jóval alacsonyabb az élő rendezvényekénél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.