BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Átírta a járvány a kiállítási naptárat

A pandémia miatt szünetelnek a kiállítások a Hungexpónál, a virtuális térben megtartott AgromashExpo után a márciusra és áprilisra tervezett kiállítások elmaradnak. A rendezvénypiacon érdekelt cégek arra számítanak, hogy a pandémia lecsengése után sem tér vissza minden a régi kerékvágásba.

Júniusig biztosan nem lesznek még online kiállítások sem a Hungexpo szervezésében, noha a szezonnyitó AgromashExpót a vásárszervező cég sikeresnek könyvelte el, miután az

négy nap alatt 12 ezer virtuális standlátogatót vonzott.

A Hungexpo ennek ellenére a kiállítókkal és a szakmai partnerekkel egyetértésben úgy döntött, hogy a március 18–21-re meghirdetett FeHoVát és a vele egy időben tervezett Budapest Boat Show-t az idén nem tartja meg – tájékoztatta a Világgazdaságot Szilvási Krisztina kereskedelmi igazgató. Mint hozzátette, partnereikkel együtt biztosak benne, hogy 2022-ben már sikeres és eredményes kiállítást rendezhetnek. A tervek szerint a vadászati világkiállításon szeptember 30. és október 3. között külön pavilonban jelentkezik majd a FeHoVa+ program.

Egy hónap múlva, április 14–18. között került volna sorra – a másfél hónappal ezelőtti tervek szerint még virtuálisan – a Construma, a Hungarotherm és OtthonDesign otthonteremtési kiállítási csokor, amely néhány héttel később, június 2–6. között nyílik meg, méghozzá hibrid formában, a fizikai és az online térben egyaránt látogatható módon. Az időrendben eredetileg is ezt követő Mach-Tech és az Ipar Napjai szakkiállításokat pedig május 10–13. helyett június 15–18. között rendezi meg a Hungexpo, ugyancsak hibrid felállásban.

Folyamatos az egyeztetés a kiállítókkal és a partnerekkel az Utazás kiállítással kapcsolatban is, amelyet a február elején közzétett kiállítási naptár szerint május 6–9. között terveztek megrendezni virtuálisan.

Fotó: Földi D. Attila

Mostanra az online változatot törölték, és egyelőre nem kapott új időpontot a rendezvény. Ez a szakkiállítás volt egyébként tavaly az utolsó, amelyet a pandémia előtt, még február végén meg tudtak tartani a kőbányai vásárvárosban.

A rendezvény külföldi díszvendége pedig éppen a koronavírus-járvánnyal az európai országok közül elsőként szembenéző Olaszország volt.

Ami a Hungexpo kiállítási koncepcióját illeti, abban nincs változás – jelezte kérdésünkre a kereskedelmi igazgató. Továbbra is az élő rendezvényekben hisznek, közben azonban megteremtették az alapjait a hibrid és a virtuális eseményeknek is. Amikor élő rendezvényre nincs lehetőség, megvizsgálják a virtuális megvalósítás lehetőségét – mondta.

Egyértelművé vált, hogy a rendezvénypiacot rövid és hosszú távon is átírta a pandémia, amelynek lecsengése után sem lesz már minden olyan, mint korábban.

Rövid távon a mennyiségi változás szembetűnő, a szektor szereplői gyakorlatilag egy éve a tartalékaikat élik fel, hiszen a tavalyi rendezvények 80 százalékát lemondani kényszerültek, és arra számítanak, hogy az idén is akár 80 százalékkal kevesebb rendezvényt lehet megtartani, mint a járvány előtt, 2019-ben. Erre már a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (Maresz) februári felmérése rámutatott. A piaci szereplők még a járvány harmadik hulláma előtt is óvatos optimizmussal nyilatkoztak, a megkérdezettek több mint fele úgy ítélte meg, hogy a harmadik negyedévben várható a rendezvénypiac helyzetének javulása. Csaknem 40 százalékuk viszont csak 2022-től lát erre esélyt, 7 százalékuk pedig még későbbre prognosztizálja a javulást. A felmérésben részt vevők 40 százaléka szerint az események felénél vagy még nagyobb arányban lesz elvárás a hibrid opció, tizedük úgy véli, hogy az események élő online közvetítése alapkövetelmény lesz a piacon.

Beszédes, hogy a járvány miatt ellehetetlenült élő események kevesebb mint 20 százalékát tudták pótolni az online térben, ráadásul ezek jövedelmezősége jóval alacsonyabb az élő rendezvényekénél.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.